۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۶۴۰۹۱
حجت الاسلام سلیمی:

اشرافی‌گری در جامعه اسلامی جایی ندارد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اشرافی‌گری و زیاده‌خواهی یک فرهنگ غربی است، از این رو زمانی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران به فرهنگ کشور هجوم می‌آورند، رفته رفته ذائقه مردم تغییر می‌کند و در نتیجه به جای توجه به آموزه‌های اسلامی، از هوای نفس خود تبعیت می‌کنند.
محمد سلیمی

حجت الاسلام سلیمی، مسؤول دادگاه عالی تشخیص صلاحیت قضات در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب همواره اشرافیگری و تجملگرایی را مذمت کرده و مردم و مسؤولان را از چنین روحیهای برحذر داشتهاند.

حجت‌الاسلام سلیمی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها در رابطه با خطرات اشرافیگری، تجملگرایی و زیادهخواهی به مسؤولان و کارگزاران نظام سفارشهایی کردهاند، حقیقت آن است که نفس اماره همواره بشر را به انجام اموری ترغیب میکند و به جهتهایی میکشاند که از نظر شرع مقدس اسلام مورد مذمت واقع شده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: تجملگرایی و اشرافیگری از اسراف پدید میآید و آموزههای دین مبین اسلام نیز به شدت اسرافگری را مورد نکوهش قرار داده است.

وی با بیان این که خداوند متعال در آیات مختلف قرآن کریم اسراف را منع کرده است، تصریح کرد: پروردگار تأکید کرده است تا بشر از نعمات و موهبات الهی که برای بشر خلق شده است، بهرهمند شود اما از زیادهروی و زیادهخواهی دوری کند.

مسؤول دادگاه عالی تشخیص صلاحیت قضات خاطرنشان کرد: اشرافی‌گری و زیاده‌خواهی یک فرهنگ غربی است، از این رو زمانی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران به فرهنگ کشور هجوم می‌آورند، رفته رفته ذائقه مردم تغییر می‌کند و در نتیجه به جای توجه به آموزه‌های اسلامی، از هوای نفس خود تبعیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: بیتردید وظیفه مسؤولان و مدیران در رابطه با دوری از روحیه اشرافیگری بسیار سنگینتر از مردم عادی خواهد بود. چرا که مسؤولان و مدیران چه بخواهند و چه نخواهند الگو هستند، از این رو مردم جامعه از رفتار و کردار آنها پیروی میکند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات