۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۶۴۱۸۳
نماینده مجلس:

نظام انتخابات موجود بلای جان کشور شده است

ادیانی‌راد با تأکید بر این که ساختار انتخابات کشور نیازمند بازنگری و ترمیم اساسی است، گفت: مجلس شورای اسلامی از لحاظ ساختاری مشکلاتی دارد و نظام انتخابات موجود بلای جان کشور شده است.
ادیانی راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید علی ادیانی‌راد، نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، در نشست مجمع طلاب قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار که در دفتر آیت‌الله صالحی مازندرانی برگزار شد، بیان داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جملهای را فرمودند که باید ملاک عمل همه شهروندان ایرانی و مسؤولان نظام باشد.

ادیانی‌راد اظهار داشت: امنیت، اقتدار، عزت، هیمنه و بروز و ظهور ما در این جمله امام نهفته است که فرمودند: «حفظ نظام جمهوری اسلامی اوجب واجبات است».  

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: چهل سال از انقلاب اسلامی گذشته است و برخی از نهادهای مستقر در درون جمهوری اسلامی ایران به عنوان بخشی از ساختار حاکمیت و حکومت کارآمدی خود را تراز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نشان دادهاند.

وی با تأکید بر این که با رهبری حضرت آیت‌‌الله خامنهای نه تنها آمریکا بلکه هیچ کشوری قدرت آسیب رساندن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت، تصریح کرد: امروزه ناکارآمدی برخی از اجزای نظام جمهوری اسلامی ایران میتواند به انقلاب آسیب برساند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از این نهادها آسیبهایی دارند و بعضاً آسیبزا نیز هستند که یکی از آنها مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان این که قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون دو وظیفه مهم نمایندگان مردم است، عنوان کرد: متأسفانه از میان 290 نمایندهای که در مجلس شورای اسلامی حضور دارند، 200 نفر از آنها هیچ نقشی در قانونگذاری و اعمال نظارت بر امور کشور ندارند. این افراد نه اهل نظرند و نه اهل اثر، بلکه صرفاً دکمه را با عنوان موافق یا مخالف میفشارند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با تأکید بر این که ساختار انتخابات کشور نیازمند بازنگری و ترمیم اساسی است، گفت: مجلس شورای اسلامی از لحاظ ساختاری مشکلاتی دارد. نظام انتخابات موجود در کشور چه در حوزه ریاست جمهوری و چه در حوزه مجلس شورای اسلامی بلای جان کشور شده است.

ادیانی‌راد ابراز داشت: شفاف و صریح میگویم که اگر فرایند کنونی مجلس ادامه پیدا کند، در چند دوره آینده مجلس، افرادی که آبروی اجتماعی، حیثیت و هیمنه اجتماعی و دینداری داشته باشند، خود را برای ورود به مجلس عرضه نخواهد کرد./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات