۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۶۴۳۱۳
امام جمعه پردیسان:

مسؤولان فریب اروپایی ها را نخورند

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به بدعهدی آمریکا گفت: اروپایی قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان روی آنها هم حساب کرد و سگ زرد همان برادر شغال است.
حجت الاسلام محمد همتیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان امام جمعه پردیسان، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به روایتی از حضرت علی‌(ع) بیان کرد: حضرت می‌فرماید با همه مردم معاشرت داشته باشید، اما این رابطه فقط با زبان و جسم شما باشد و نباید دلداده و خودباخته در مقابل آنها شد، هم‌چنان‌ که ائمه معصومین(ع) با همه مردم معاشرت داشتند، اما دل و کردار آنها مانند آنها نبود.

وی ادامه داد: مسلمانان خدا، قرآن و اهل‌بیت طاهرین(ع) را دارند، اینها موجب عزت و سربلندی است، اما دشمنان این مواهب و نعمات را نداشته و از این رو اخلاق، گفتار، نیات و اعتبارات آنها هیچ ارزشی ندارد و به همین خاطر نباید تحت تأثیر سخنان و گفتار آنها قرار گرفت.

امام جمعه پردیسان در تبیین آیه 12 سوره توبه گفت: خداوند دستور می‌دهد که با اهل کفر بجنگید، زیرا آنها هیچ عهدی و پیمانی نداشته و جز حرف زور را نمی‌فهمند.

وی با اشاره به خارج شدن آمریکا از برجام خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فراوان بدعهدی و بی‌اعتمادی خود نسبت به دشمنان و آمریکا را فریاد زدند و بارها نسبت به گرفتن تضمینی مناسب هشدار دادند، اما گوش شنوایی نبود و برخی خیلی خوشبینانه نسبت به قضیه نگاه کرده و آمریکا را قابل اعتماد می‌دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان ادامه داد: همان عده اکنون گستاخی و بی‌شرمی آمریکا را در این دنیای به لجن‌زار فرو رفته را مشاهده کردند.

وی با بیان این‌که اکنون بایستی مراقب بود تا از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم، گفت: اروپایی هم قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان روی آنها هم حساب کرد و سگ زرد برادر شغال است.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که در صورت گرفتن تضمین کافی و مناسب از اروپایی‌ها می‌توان به این قرارداد ادامه داد، این فرانسه همان کشوری است که هفت سال توسط سربازان خود، مسلمانان الجزایر را قتل عام کرده و زنده سوزاندند.

وی اضافه کرد: پرونده کشورهایی مانند فرانسه و انگلستان سیاه است، انگلیس همان روباه پیر مکاری است که به‌غیر از ظلم و تباهی در پرونده چند قرن گذشته خود، هیچ چیز دیگری مشاهده نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان یادآور شد: آلمان هم که در قضیه هشت سال جنگ تحمیلی به ایران، چهره واقعی خود را نشان داده و جانبازان شیمیایی عزیزی که برخی شهید شده و برخی امروز در حال رنج و عذاب هستند، حاصل همان بمب‌های شیمیایی آلمان است.

وی با اشاره به خوی خیانت‌ کشورهای اروپایی تأکید کرد: این کشورها، همان توطئه‌گران گذشته هستند و تغییر نکرده‌اند، دولت جمهوری اسلامی بایستی مراقب این توطئه‌ها باشد، ایران کشوری با عظمت و متمدن و دارای ملتی بزرگ و رشید است که باید بر فرهنگ اهل‌بیت طاهرین(ع) تکیه کرده و از فشار و تهدید دشمنان نهراسد.

امام جمعه پردیسان همچنین در ابتدای سخنان خود با تأکید بر اهمیت و ارزش ماه شعبان گفت: این زمان پایانی ماه شعبان را بایستی غنیمت شمرد، چراکه ماه شعبان ماه استغفار، پاک شدن و آماده شدن برای ورود به ضیافت الهی است.

وی در پایان افزود: بایستی خود را برای درک فیوضات و برکات الهی در ماه رمضان آماده کرد، ماه رمضان فرصت ارزشمندی برای آمرزش گناهان و ارتقای رتبه است و معلوم نیست چند ماه رمضان دیگر را بتوان درک کرد./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات