۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۶۴۹۷۲

تأکید امام جمعه ارومیه بر اجرای مستمر برنامه های قرآنی

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه باید قرآن در جامعه نهادینه شود، گفت: فعالیت های قرآنی باید در جامعه در قالب های مختلف نمایشگاهی، پژوهشی، جشنواره ای و محافل قرآنی به صورت مستمر برگزار شود.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان فرصت مغتنمی برای تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی است.

وی با اشاره به برگزاری جشن رمضان در 17 شهرستان استان افزود: تمام نهادها و ارگانها با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری ویژه برنامه های جشن رمضان که اقدامی مؤثر در توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی است، همکاری کنند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه باید قرآن در جامعه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: اگر ذکر موضوعی ترک شود به مرور زمان خود آن نیز فراموش می شود، بنابراین فعالیت های قرآنی باید در جامعه در قالب های مختلف نمایشگاهی، پژوهشی، جشنواره ای و محافل قرآنی به صورت مستمر برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بر غنای محتوای برنامه های قرآنی و دینی تأکید کرد و افزود: برنامه ها با رویکرد صرف ارائه گزارش برگزار نشود بلکه با تهیه محتوای مناسب و با هدف نهادینه شدن آموزه های دینی و قرآنی در جامعه اجرا شود.

وی با اشاره به کمبود بودجه فعالیت های قرآنی گفت: با توجه به اختصاص کم بودجه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان، کمیته قرآنی هزینه کردها را به صورت دقیق بررسی کرده و ماحصل را به صورت مستدل و روشن برای تخصیص اعتبار ارائه کند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به سند توسعه فعالیت های استان اشاره کرد و افزود: ایده و طرح ها در زمینه ترویج و تبلیغ فعالیت های قرآنی در این سند گنجانده شود.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه در ادامه به برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلای ارومیه گفت: جمع خوانی قرآن کریم از برنامه های محوری قرآن در شهر ارومیه است که امیدواریم شاهد حضور گسترده مردم و مسؤولان در این مراسم معنوی بوده و از فضیلت های این برنامه بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه به طرج قرآن آباد و معرفی شهر و یا روستای قرآنی استان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تهران اشاره کرد و گفت: این طرح فرصت مناسب و مغتنمی برای معرفی ظرفیت های قرانی شهر ارومیه است که نباید از آن غافل شد.

در ادامه این جلسه مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی و همچنین نماینده اداره کل ورزش و جوانان و مسؤول اتحادیه و موسسات قرآنی استان، دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص فعالیت های قرآنی بیان کردند./936/پ203/ب1

ارسال نظرات