۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۶۵۰۰۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

روحانیت باید مروج تفکر انقلابی در جامعه اسلامی باشد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت امروز باید مروج افکار انقلابی در جامعه اسلامی باشد، گفت: امروز تفکر انقلابی یکی از مهم ترین نیازهای جامعه است چون دشمن به دنبال انقلاب زدایی در جامعه اسلامی است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شهرستان نکا با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه خودسازی و تهذیب نفس دانست و گفت: باید تلاش کنیم در این ماه پرفیض الهی در جهت تقویت معنویت در جامعه گام برداریم.

وی از روحانیت به عنوان مرجع فکری و عقیدتی در جامعه معرفی کرد و با بیان این که روحانیت همواره محل رجوع عموم مردم بوده است، افزود: باید ارتباط روحانیت در ماه مبارک رمضان با مردم به ویژه نسل جوان بیشتر شود.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با اشاره به تلاش دشمن در جهت ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت، خاطرنشان کرد: دشمن با تبلیغات منفی علیه روحانیت به دنبال تضعیف جایگاه مرجعیت شیعه در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، تلاش دشمن در جهت مخدوش کردن چهره روحانیت در جامعه اسلامی را شکست خورده دانست و تصریح کرد: صدها سال است که مرجعیت دینی در میان عموم مردم از یک جایگاه رفیعی برخوردار است و علیرغم همه تهمت ها علیه روحانیت اما امروز شاهد استحکام پیوند میان مردم و روحانیت هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت امروز باید مروج افکار انقلابی در جامعه اسلامی باشد، افزود: امروز تفکر انقلابی یکی از مهم ترین نیازهای جامعه است چون دشمن به دنبال انقلاب زدایی در جامعه اسلامی است.

امام جمعه نکا با اشاره به این که منبر و خطابه های روحانیت در ماه مبارک رمضان باید از یک کیفیت و محتوای مناسب تبلیغی برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: نباید بدون مطالعه به بیان برخی مسائل در منبرها اقدام کند چون جامعه امروز به ویژه نسل جوان ما نسلی پرسش گر است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت قبل از هر منبری باید با مطالعه دقیق آمادگی کسب کند، افزود: بیان مطالب گزیده و دارای محتوای علمی مناسب باید بیش از پیش مورد توجه روحانیت قرار گیرد.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که در ماه مبارک رمضان همه زمینه ها برای تحقق یک تبلیغ عمیق واثرگذار در جامعه فراهم است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت معنوی این ماه  پرفیض در جهت تحقق آرمان های تبلیغی بهره گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید ارزش های اخلاقی و دینی را در جامعه ترویج کند، افزود: برای تحقق این امر نیاز است روحانیت ظرفیت های تبلیغی ماه مبارک رمضان را غنمیمت شمرده و از همه توان خود در این خصوص بهره گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت نباید ارتباط و تعامل خود با مردم به ویژه نسل جوان را کمرنگ کند، خاطرنشان کرد: ماه رمضان فرصتی برای تقویت ارتباط چهره به چهره روحانیت با نسل جوان و پاسخگویی به شبهات و سؤوالات دینی آنها است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که متأسفانه امروز شاهد شبهه افکنی در مسائل مختلفی از سوی دشمن در جامعه هستیم، گفت: روحانیت در پاسخگویی مستدل و علمی به این شبهات رسالت سنگینی دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از مسائل مهمی که روحانیت در جامعه امروز باید به آن توجه کند تقویت بنیه علمی و اطلاعات عمومی است، افزود: روحانیت باید برای حفظ جایگاه پاسخگویی خود در جامعه همواره مطالعه کند تا بتواند نیازهای عقیدتی، فرهنگی و حتی سیاسی جامعه را تأمین کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیشرفت علم وتکنولوژی مسائل و مشکلات بسیاری در حوزه دینی و فرهنگی برای جامعه به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: در این میان روحانیت برای پاسخگویی به مسائل پیش روی جامعه باید اشراف و اطلاعات مناسبی به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داشته باشد.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که امروز کشور برای پیشرفت و توسعه نیازمند روحیه انقلابی و تفکر جهادی است، تصریح کرد: روحانیت باید روحیه و تفکر انقلابی را در جامعه ترویج کنند تا شاهد حفظ عزت و اقتدار کشور باشیم./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات