۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۶۵۱۳۹
استاد حوزه علمیه:

ولایت پذیری شرط قبولی عبادت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان امکان ندارد بدون ورود و سلوک در ماه رجب وارد شعبان شود و کسی نمی‌تواند بدون سیر در ماه شعبان المعظم به ماه رمضان برسد، گفت: ولایت پذیری شرط قبولی اعمال عبادی انسان است.
آیت الله قرنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قرنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت دهه اول ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از این ترتیبی که بین سه ماه رجب، شعبان و رمضان وجود دارد در عرف اهل عرفان رجب ماه ولی، شعبان ماه نبی و رمضان ماه خداوند است.

وی افزود: مرحوم آیت الله ملکی تبریزی می‌فرمایند: انسان امکان ندارد بدون ورود و سلوک در ماه رجب وارد شعبان شود و کسی نمی‌تواند بدون سیر در ماه شعبان المعظم  به ماه رمضان برسد، از آنجا که رجب ماه ولی و شعبان ماه نبی است تا کسی در مکتب ولایت زانو نزند امکان رسیدن به مکتب نبی برای او میسر نمی‌شود بنابراین بدون واسطه به علی(ع) ورود به نبی امکان ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قرنی ادامه داد: امروز همه گرفتاری مسلمانان اعم از شیعه و سنی آن است که از باب ولی به نبی وارد نشدند بنابراین کسی متخلق به آداب نبوی نشود امکان رسیدن به خداوند برای او میسر نمی‌شود، کسانی که در خیابان پاسداران با ژست درویش مسلکی جوانان را با اتوبوس زیر گرفتند نمی‌توانند ادعا کنند که در صراط مستقیم قرار دارند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه رحم و مروت حلال همه مشکلات است، اظهار داشت: قلب انسان باید سراسر رحمت و رافت باشد تا مشمول رحمت خداوند قرار بگیرد کسی که رحم ندارد رحمت خدا نیز شامل او نمی‌شود بسیاری از اختلافات و مشکلات ناشی از بی رحمی مردم است.

وی با بیان اینکه ذکر الهی بدون قبول داشتن ولی و نبی فایده ندارد، اظهار داشت: انسان بدون واسطه ولی و نبی نمی‌تواند خدا را بخواند خدا از ما نماز با ولایت و سینه‌ای مالامال از مهر و محبت می‌خواهد. رمضان ماه رحمت است و انسان برای رسیدن نیاز دارد تا موانع را برطرف کند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات