۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۶۵۵۵۲
تولیت مدرسه امام حسین بابل:

عزت و سرافرازی در گرو اطاعت از ولایت فقیه است

حجت الاسلام تقی پور سرافرازی و عزت ملت ما را در اطاعت و اجرای دستورهای مقام معظم رهبری دانست و گفت: هر فرد، گروه و جریانی که از خط ولایت دور شد، خسران و بدبختی خود را در دنیا و هم قیامت برای خود خرید و تجربه تاریخی ملت ما این موضوع را بارها ثابت کرد.
جلسه تفسیر قرآن حجت الاسلام تقی پور جلسه تفسیر قرآن حجت الاسلام تقی پور جلسه تفسیر قرآن حجت الاسلام تقی پور جلسه تفسیر قرآن حجت الاسلام تقی پور جلسه تفسیر قرآن حجت الاسلام تقی پور جلسه تفسیر قرآن حجت الاسلام تقی پور جلسه تفسیر قرآن حجت الاسلام تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امروز در مسجد جامع شهر گتاب با تفسیر و تشریح آیاتی از سوره مبارکه تغابن، گفت: انسان باید به باور ایمانی برسد که خداوند ناظر بر همه اعمال اوست و همه امور با انگشست تدبیر خداوند رقم می خورد.

وی افزود: برخی از انسان ها در مدت زندگی خود در دنیا چنان با مادیات و مواهب دنیایی خو می گیرند که تمام محاسبات را بر اساس دنیا و علی و معلولی عینی خود محاسبه می کنند.

امام جمعه گتاب با تشریح کلمه مصیر در قرآن، اظهار داشت: اگر انسان پایان زندگی در دنیا و بازگشت به اصل خود را برای پاسخگویی در مقابل اعمال و رفتار خود در دنیا مورد محاسبه قرار بدهد، دچار عصیان و گناه نمی شود.

وی ادامه داد: هشدارهای متعددی در قرآن از جناب خداوند متعال برای انسان ها در خصوص پاسخگویی به رفتار خود در دنیا آمده و عواقب سخت ناشی از اعمال خلاف دستور خداوند و پاداش های بسیار در مقابل نیکی و اعمال درست در دنیا مورد تذکر قرار گرفته است.

حجت الاسلام تقی پور به تشریح واژه فتنه در سوره مبارکه تغابن اشاره و تصریح کرد: انسان از راه مال، فرزند، همسر و قدرت مورد آزمایش قرار می گیرد و کسانی تنها از این فتنه ها رستگار می شوند که در زمره ولایتمداران مومن باشند و به اطاعت غیر خدا و ولایت برحق اولیای الهی تن در ندهند.

وی ادامه داد: در جای جای تاریخ شاهد افرادی هستیم که زن و فرزند و همه هستی خود را در راه خدا می دهند و با نور ایمان خود از این فتنه ها با سلامت و عزت بیرون می آیند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل سیدالشهدا(ع) را نمونه برجسته معامله با خداوند متعال عنوان کرد و گفت: یاران سیدالشهدا(ع) با اطاعت از ولی خدا همه سرمایه های خود در دنیا را برای رضای الهی و اطاعت از ولایت تقدیم کردند و امروز در تاریخ جاوادنه شدند و بهترین و بالاترین مرتبه را نزد خداوند متعال کسب کردند.

وی ادامه داد: امروز در راس نظام اسلامی ولایت فقیه به عنوان جانشین حضرت ولی عصر(عج) قرار دارد که ولایت ایشان در طول ولایت خداوند متعال بر اساس ادله فقهی ما است.

حجت الاسلام تقی پور سرافرازی و عزت ملت ما را در اطاعت و اجرای دستورهای مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: هر فرد، گروه و جریانی که از خط ولایت دور شد، خسران و بدبختی خود را در دنیا و هم قیامت برای خود خریده است و تجربه تاریخی ملت ما این موضوع را بارها ثابت کرد.

وی تاکید کرد: وقتی که امام خامنه ای در موضوع مذاکرات هسته ای در مقابل اصرار عده ای که داعیه مذاکره با آمریکا و نتیجه گیری از این مذاکرات را داشتند، اعلام کردند که به نتایج این مذاکرات بدبین است و هیچ نتیجه ای ندارد و ما بعد از 5 سال این را عملا با چشم خود دیدیم.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان این مطلب که باید ازگذشته درس گرفت، تصریح کرد: حال که دوباره عده ای به دنبال برجام بدون آمریکا هستند، رهبر معظم انقلاب از بدبینی به عاقبت اعتماد به اروپا هم تاکید کردند اما دوباره شاهد اصرار برخی در کشور بر برجام بدون آمریکا هستیم.

وی افزود: جریان های غربی و دنباله روهای آن ها در کشور بدانند که اگر بخواهد آتش بر دامان ولایت و مردم بزنند رهبری آتش خردمندانه به خرمن آن ها با همراهی این مردم ولایتمدار امتحان پس داده خواهد انداخت./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات