۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۶۵۷۲۱
امام جمعه بابل:

تبیین فرهنگ نماز سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تبیین فرهنگ نماز را سبب کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: باید برای اقامه نماز و تحکیم آن در جامعه تلاش کرد و این کار نیازمند بهره گیری از ظرفیت مردمی و کار پژوهشی مناسب است.
مراسم افطاری ساده در مصلای بابل مراسم افطاری ساده در مصلای بابل مراسم افطاری ساده در مصلای بابل مراسم افطاری ساده در مصلای بابل مراسم افطاری ساده در مصلای بابل مراسم افطاری ساده در مصلای بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در مراسم ضیافت افطار ساده در مصلای بزرگ جمعه بابل با تقدیر از برپایی این سنت ارزشمند، گفت: برپایی سفره های گسترده افطاری ساده مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید بر اساس سنت حسنه اسلامی گسترش پیدا کند.

وی افزود: برپایی سفره های افطاری ساده با هدف تقویت و گسترش سبک زندگی اسلامی جامعه و به صورت عمومی است و از دست اندرکاران این اقدام حسنه تقدیر می کنم.

امام جمعه بابل نشستن آحاد جامعه در کنار یکدیگر و خوردن از یک نوع غذا را برگرفته از محتوای دینی عنوان کرد و اظهار داشت: سفره های عمومی افطاری به صورت ساده موجب وحدت واستحکام درونی جامعه دینی می گردد و باید این نوع برنامه ها در جامعه تقویت شود.

وی با تقدیر از مجموعه تلاش های بنیاد یاوران نمازشهرستان بابل، خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگی یاوران نماز یک مجموعه خودجوش و مردمی در عرصه فرهنگ سازی برای نماز به عنوان رکن دین است و این مجموعه در سراسر کشور یک مجموعه بی نظیر محسوب می شود که با همت جمعی از فرهنگیان متعهد شهرستان بابل بنیان گذاری شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به اهمیت نماز از دیدگاه اسلام پرداخت و تصریح کرد: از مسائل مورد تاکید در سبک و سیره امامان معصوم(ع) کامل کردن نماز و توجه به نوافل در کنار رعایت آداب نماز است.

وی تبیین فرهنگ نماز را موجب کاهش آسیب های فرهنگی دانست و اظهار داشت: بر اساس تحقیق های صورت گرفته، اهل نماز بسیار کمتر از دیگران دچار انحراف و آلودگی می شوند و باید آحاد جامعه را به نماز آن هم به صورت جماعت و در اول وقت برپا کرد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بنیاد یاوران نماز شهرستان بابل را نمونه یک کار خوب فرهنگی بیان کرد و گفت: این بنیاد مردم نهاد الگوی یک کار برجسته، مستمر، شایسته و برجسته در حوزه فرهنگی است و باید این تجربه خوب در مناطق مختلف کشور توسعه پیدا کند.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که باید برای اقامه نماز و تحکیم آن در جامعه تلاش کرد، افزود: کار علمی و پژوهشی درست برای یافتن راه های فرهنگی و اجتماعی برای اقامه نماز در جامعه را باید جدی گرفت و باید بر روی جامعه هدف به ویژه نوجوانان و جوانان متمرکز شویم./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات