۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۵۶۶۰۷۰
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد:

حضرت خدیجه تنها بانویی که پیامبر بی‌تاب وجود ایشان بود

استاد حوزه علمیه قم بابیان این که نسبت به حضرت خدیجه (س) بی‌مهرهای زیادی صورت گرفته است، گفت: برخلاف تصور همگان تنها بانویی که حضرت رسول (ص) بی‌تاب وجود ایشان بود، حضرت خدیجه (س) است.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امروز در نخستین اجتماع یاوران ام‌المؤمنین حضرت خدیجه (س) که در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به شاخصه‌های شخصیتی حضرت خدیجه (س) ایشان را نخستین بانوی ایمان آورنده به پیامبر (ص) عنوان کرد، گفت: بی‌مهرهایی زیادی نسبت به حضرت خدیجه (س) در طول تاریخ صورت گرفته است ازجمله اینکه همواره ایشان شیفته پیامبر (ص) جلوه داده‌شده‌اند درحالی‌که عشق میان پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) دوجانبه بود و پیامبر (ص) همیشه خود را عاشق حضرت خدیجه (س) عنوان می‌کردند.

وی افزود: حضرت خدیجه (س) تنها همسر رسول خدا (ص) است که به مدت 25 سال با ایشان زندگی کردند و علاقه و احترام رسول خدا (ص) به حدی به حضرت خدیجه (س) شدید بود که در مدت زندگی با ایشان هرگز حاضر نشدند شخص دیگری را به همسری انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد با اشاره به جایگاه حضرت خدیجه (س) در نزد رسول خدا (ص) گفت: حضرت رسول (ص) درباره جایگاه حضرت خدیجه (س) به یکی از همسران خود که از روی حسادت حضرت خدیجه (س) را پیرزن خطاب کرد می‌فرمایند «خدیجه و مثل خدیجه کجاست، او مرا تصدیق كرد آنگاه‌که مردم مرا تكذیب نمودند و با مال خود مرا بر دین خدا كمك و یاری كرد».

وی بابیان این که باید نام و یاد حضرت خدیجه (س) با انفاق به فقرا، نام‌گذاری فرزندان و سنت‌های حسنه احیاء شود، گفت: زنده نگه‌داشتن نام و یاد حضرت خدیجه (س) موجب خشنودی رسول خدا (ص) و حضرت زهرا (س) و ائمه معصوم (ع) است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ماجرای شعب ابی‌طالب و سختی‌هایی که مسلمانان در این محاصره اقتصادی متحمل شدند، گفت: اگر ثورت حضرت خدیجه (س) در شعب ابیطالب به کمک مسلمانان نمی‌آمد، عده زیادی از مسلمانان در اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دادند و حضرت خدیجه (س) باوجود شأن عظیم و مقام منزلتی که داشتند سه سال را در محاصره اقتصادی در شعب ابی‌طالب در کنار پیامبر (ص) بر روی خاک زندگی کرده و همراه پیامبر (ص) مقاومت کرده و در جبهه مقاومت ایستادند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که باید در سایر استان‌های کشور از حرکت حرم مطهر حضرت معصومه (س) که احیا کننده یاد حضرت خدیجه (س) است الگوبرداری کنند، گفت: زنده نگه‌داشتن سیره حضرت خدیجه (س) به جهانی‌شدن اسلام کمک می‌کند و بهترین روش برای جهانی کردن اسلام به سبک حضرت خدیجه (س) انفاق اموال و کمک به جبهه مقاومت اسلامی و دین‌مداران است.

لازم به ذکر است، اولین اجتماع یاوران حضرت ام‌المؤمنین خدیجه (س) شامگاه امروز در صحن امام رضا (ع) آستان مقدس حضرت معصومه (س) با حضور گسترده مردم روزه‌دار قم و زائران و مجاوران آستان بانوی کرامت برگزار شد./968/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات