۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۶۶۱۶۱
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم:

هزینه برای تقویت بنیه دفاعی مبنای قرآنی دارد

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه آیات سوره انفال از انفاق و هزینه کرد برای تقویت بنیه دفاعی امت اسلام سخن به میان می‌آورند، گفت: سرانجام هزینه نکردن برای تقویت بنیه دفاعی، تلاش برای راضی نگه‌داشتن قلدرها است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، در ادامه بیان درس‌های تفسیری قرآن کریم به دروس تفسیری جز دهم قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در آیه 50 سوره انفال به لحظه برخورد ملائکه با کفار در هنگام قبض روح اشاره‌ شده و بیان‌شده که به هنگام قبض روح کفار ملائک از پشت و جلو با ضرباتی به‌صورت کفار می‌کوبند.

وی افزود: این آیات نشان می‌دهد که عذاب کافر از همان لحظه قبض روح آغازشده و کفار در جهنم برزخی عقوبت گناهان خود را تحمل می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: منظور از ملائک پشت سر، ملائکه‌ای هستند که در دنیا همراه کافر بوده‌اند و منظور از ملائکه جلو ملائکه‌ای هستند که به نگام قبض روح، روح کافر را دریافت می‌کنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آیه مبارکه 60 سوره انفال به انفاق و هزینه کرد برای تقویت بنیه دفاعی در برابر دشمنان اشاره دارد و می‌فرماید «هر چه در دنیا در برابر دشمن هزینه کنید در آخرت به شما بازمی‌گردد».

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: خداوند متعال در آیات متعدد مؤمن را به انفاق در مسیر تقویت بنیه دفاعی در مقابل دشمنان دعوت کرده است و می‌فرماید هر چه در راه خدا هزینه کنید به‌سوی شما بازمی‌گردد که این آیه همان‌طور که بیان شد نشان می‌دهد هزینه‌های دفاعی در دنیا و آخرت به امت اسلامی بازگشت داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید به تقویت قدرت دفاعی خود و به رخ کشیدن آن در مقابل دشمنان توجه داشته باشد و همه آحاد جامعه اسلامی باید خود را برای هزینه‌های دفاعی آماده کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «اگر در راه تقویت بنیه دفاعی کشور هزینه نکنیم باید برای راضی کردن قلدرها به دشمنان باج بدهیم».

وی در ادامه اشاره به نکات تفسیری قرآن خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم می‌فرماید از تبدیل مال و ثروت به گنج و نگه‌داری این گنج‌ها خودداری کنید؛ زیرا اگر این گنج‌ها به فقرا انفاق نشود در قیامت خود تبدیل به آهن‌هایی بر ای مهر کردن بر پیشانی، پهلو و پشت صاحبان آن تبدیل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: البته باید توجه داشت که اگر خمس مالی پرداخت شود آن مال دیگر حکم گنج را ندارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: امت اسلام باید از حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در راه انفاق و بخشش مال برای تقویت دین الگوبرداری کند.

وی افزود: آیه 38 سوره توبه می‌فرماید دنیا در برابر آخرت بسیار کوچک و حقیر است و به همین دلیل در آیه بعد بیان می‌کند که آیا شما دنیا را بر آخرت ترجیح داده‌اید آیا نمی‌دانید متاع دنیا بسیار ناچیز و اندک است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آیه 72 سوره توبه می‌فرماید «رضایت پروردگار بهترین نعمت برای بهشتیان است» و در آیات بیان‌شده که خداوند متعال به مردان و زنان مؤمن وعده بهشت را می‌دهد باغ‌ها و میوه‌های فراوان و می‌فرماید اما از همه این نعمت‌ها بهتر رضایت پروردگار از شما است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات