۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۵۶۶۴۳۱
مسؤول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر پنج نصر:

انفاق بالاترین مرتبه کمالات انسانی است

مسؤول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر پنج نصر با بیان این‌که فقر و گرسنگی تمام ارزش‌ها را از بین می‌برد، گفت: انفاق بالاترین مرتبه کمالات انسانی است.
حجت الاسلام محمد جمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمد جمالی مسؤول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر پنج نصر دوشنبه شب در مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله) گفت: انفاق از دستورات زیبا زنده اخلاقی امنیتی سیاسی و اجتماعی جامعه است.

وی افزود: انفاق بار تربیتی تزکیه و تکاملی دارد با انفاق می‌توان خیلی از مشکلات و گرفتاری‌ها را حل کرد کسی که فقیر است برای حفظ دین باید خودش را رعایت کند. ثروتمندان و توانگران نیز وظیفه‌دارند به‌موقع و به‌اندازه او را یاری کنند والا فقیر دینش را به دنیای دیگران می‌فروشد.

مسؤول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر پنج نصر در ادامه اظهار کرد: در برخی از روایات آمده که فقر نزدیک به کفر است فقیر و گرسنه تمام ارزش‌ها را کنار می‌گذارد می‌تواند یک موجود ناامن کننده شود. فقر جزو بدترین عرصه‌های زندگی است ائمه (ع) گفته‌اند فقیر را نصیحت نکرده بلکه او را کمک کنید.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهید به افرادی کمک کنید اول باید از نزدیکان و اقربای خود شروع کنید خداوند در قرآن کریم می‌گوید صاحبان مال را ارباب گنجینه‌ها می‌دانیم و آنان را با کمک به فقرا امتحان می‌کنیم. انفاق با مال یک اصل توصیه‌شده است با انفاق انسان به کمالاتی رسیده که با عبادات به آن نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام جمالی خاطرنشان کرد: اکثر ائمه (ع) ازنظر مالی توانمند بودند عایدات اجاره فدک حضرت علی (ع) سالیانه 80 هزار اشرفی بود اما یک اشرفی را در منزل هزینه نمی‌کرد. همه را درراه خدا انفاق می‌داد این مال به‌غیراز زمین‌هایی بود که حضرت خودش روی آن‌ها کار می‌کرد.

وی با اشاره به زیارت‌نامه امام حسن مجتبی (ع) گفت: در زیارت‌نامه امام حسن (ع) می‌خوانیم سلام بر آقایی که کل ثروتش را سه بار درراه خدا انفاق کرد. مردم از مادیات دنیا آنچه را به دردتان می‌خورد به‌اندازه کفاف و عفاف داشته و مازاد آن را درراه خدا انفاق کنید.

مسؤول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر پنج نصر افزود: زندگی خوب متعلق به همین افراد است ثروت زیاد غم بلا و مصیبت است زیادی ثروت وقتی خوب است که درراه خدا انفاق شود. نگذارید اختلافات طبقاتی در جامعه به وجود آید اگر فاصله زیاد شود دیگر با هیچ نیرویی نمی‌توان در مقابل آن ایستاد.

وی اظهار کرد: در روایات داریم برای برآورده شدن حاجات به افراد نامرد رو نزده هیچ‌کس اجازه نداده از انسان پست فرومایه و رذل تقاضایی کنید. در احادیث سفارش شده فقط از انسان‌هایی بخواهید که آبروی ظاهری و باطنی شمارا حفظ می‌کنند.

حجت‌الاسلام جمالی یادآور شد: ائمه سفارش کرده‌اند که حاجات خود را از سه گروه درخواست کنید اول افراد دین‌دار واقعی چراکه دین‌داری او اجازه نمی‌دهد که دست رد به سینه شما بزند. دوم افراد بامروت چرا جوانمردی او اجازه نمی‌دهد تقاضای شمارا رد کند.

وی خاطرنشان کرد: گروه سوم افرادی که تربیت اصیل و خانوادگی دارند کسانی که حق پدر مادر برادر و خواهر را ادا کرده‌اند چراکه تو را مانند برادر خود می‌بینند. اگر پیر باشید شمارا جای پدر و مادر خود می‌پندارند داشتن تقاضا به‌غیراز این سه گروه خسارت محض است./934/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات