۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۶۶۴۶۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ولایت پذیری انسان را محبوب خداوند می‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایت پذیری اولیای الهی انسان را محبوب خداوند می‌کند، گفت: اگر انسان ولایت اولیای الهی را بپذیرد خدا از خود انسان به خودش مهربانتر خواهد بود.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسينيه همداني ها، گفت: به قدری که در قرآن و روایات سخن از شناخت معرفت و آگاهی مطرح است اگر کسی دنبال این شناخت و آگاهی نرود فردای قیامت معذور نخواهد بود.

وی افزود: این انسان راهی نخواهد یافت که نسبت به نداشتن معرفت و عدم شناخت عذر قابل قبولی ارایه کند زیرا خداوند به انسان سه نیرو و ابزار داده تا بتواند در حد خودش معرفت و شناخت کسب کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه انسان باید سخن خداوند و اولیای الهی را باور داشته باشد، ابراز کرد: اضطراب، بی ثباتی و بی قراری نسبت به واقعیت ها بسیار بد است انسانهای مضطرب نه در کفر و نه در دین نمی توانند خودشان را پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام پیامبر، اظهار داشت: حضرت فرمودند: عده ای از مردم در آخرالزمان متحیر هستند و نمی توانند حق و باطل را تشخیص داده و حق را قبول کنند؛ اگر این افراد در یک نقطه مثبت خود را ثابت نکنند هرگز از اضطراب و سرگردانی نجات نخواهند یافت.

وی افزود: این افراد زمانی که می‌میرند تازه بیدار می‌شوند اما بیداری پس از مرگ برای انسان سودی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: زمانی که فرعون در میان آب در حال غرق شدن بود فریاد برآورد و گفت ای موسی نبوت تو و ربوبیت خداوند را قبول کردم؛ اما این قبول کردن دیگر فایده‌ای نداشت.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید ابزار شناخت و کسب معرفت را به کار بگیرد در غیر این صورت در سرگردانی باقی خواهد ماند، گفت: اولیای خدا و انبیای الهی مدام مردم را نصیحت و هدایت می‌کردند. اگر انسان در دین استقرار پیدا کند و در کنار اولیای الهی باقی بماند نجات خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: از این رو اگر انسان ولایت اولیای الهی را بپذیرد خدا از خود انسان به خودش مهربانتر خواهد بود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات