۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۶۶۶۱۶
تحلیلگر مسائل بین الملل:

کره شمالی قربانی سیاست چینی ها می شود

هانی زاده با اشاره به دیدار مقامات آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، گفت: این مذاکرات با واسطه گری چین صورت گرفت چرا که چینی ها تلاش دارند تا با امتیازگیری از آمریکا در منطقه به نوعی کره شمالی را برای دستیابی به اهداف شان قربانی کنند.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به دیدار مقامات آمریکا و کره شمالی در سنگاپور اظهار داشت: این مذاکرات با واسطه گری چین صورت گرفت چرا که چینی ها تلاش دارند تا با امتیازگیری از آمریکا در منطقه به نوعی کره شمالی را برای دستیابی به اهداف شان قربانی کنند.

تحلیلگر مسائل بین الملل به فشار چینی ها علیه رهبر کره شمالی اشاره کرد و گفت: تنها دروازه ورود کالا به کره شمالی از طریق چین صورت می گیرد؛ از این رو رهبر کره شمالی در برابر فشار چینی ها به خواسته های آمریکا تن داده و برای مذاکره اعلام آمادگی کرد از سوی دیگر داد و ستدهای سیاسی چینی ها و آمریکایی ها به این نتیجه رسید که کره شمالی را وارد جامعه جهانی کرده و وادار به تسلیم کنند.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز افزود: دیدار وزیر خارجه آمریکا با رهبر کره شمالی به یک سری جمع بندی هایی از جمله تضمین آمریکا در برداشتن تحریم ها و نابودی سلاح های اتمی کره شمالی رسید که اگر نابودی سلاح های اتمی اتفاق افتد، کره شمالی به سرنوشت لیبی دچار می شود.

هانی زاده ادامه داد: کیم جونگ اون اگر سلاح های هسته ای را که سال ها برای به دست آوردنشان هزینه و تلاش کرده نابود کند، اشتباهی تاریخی مرتکب خواهد شد و طعمه سهل الوصولی برای آمریکا و غرب می شود.

وی با بیان اینکه در صورت خلع سلاح هسته ای کره شمالی، آمریکا این کشور را به زانو در خواهد آورد، تصریح کرد: مذاکرات آمریکا و کره شمالی طولانی است زیرا هر دو طرف نسبت به نیت های هم بدبین هستند و در این میان کره شمالی تضمین عملی را از آمریکا خواهان است اما با دادن تضمین عملی هم به آنها عمل نمی کند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه کره شمالی بازنده بازی خطرناک پیش رو است، خاطرنشان کرد: کره جنوبی واسطه میان کره شمالی، چین و آمریکا است و به نظر می رسد که خلع سلاح هسته ای کره شمالی به سود و منفعت این کشور خواهد شد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز گفت: اصرار کره جنوبی بر آن است که کره شمالی در قبال دریافت کمک های مالی و اقتصادی در برابر آمریکا تسلیم شود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات