۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۶۶۸۲۸
آیت الله میرباقری:

فساد از مناسبات ولایت شیطان است

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان گفت: امام علی(ع)، خود کلمه حق است و مناسبات ولایت ایشان قسط، عدل، نور و حکمت است و مناسبات شیطان، جور و تاریکی است و همه فسادها از مناسبات ولایت شیطان است.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میر باقری، نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان، در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، در رابطه با ذکر و درجات آن، گفت: ائمه معصومین(ع) همه تجارت دنیای‌شان اذکار الهی است.

وی افزود: کسانی که صبح و شب مشغول ذکر خداوند هستند و هیچ تجارتی مانع آن ها نمی شود این ها کسانی هستند که قلبشان نورانی به ذکر خدا شده است و با نور بیداری، قوای خودشان را هوشیار کرده‌اند اینان چراغ هایی برای مردم در تاریکی هستند.

آیت الله میر باقری اظهار داشت: ذکر الهی اهالی خاصی دارد و کسانی که اهل ذکر هستند در واقع ذکر را به جای دنیا اخذ کرده‌اند. حقیقت ذکر خودِ قرآن است. رسول خدا(ص) می فرمایند قرآن شافع مشفع است یعنی هم شفاعت می کند و هم شفاعتش پذیرفته شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ذکر معانی بسیاری دارد که یکی از آنها خود قرآن است، کسی که در پرتو قرآن زندگی کند در پرتو ذکر زندگی کرده است و کسی که شیرینی این کتاب را فهمید، دیگر وارد فضای این دنیا نمی شود. درجات بهشت طبق درجاتی است که در قرآن بیان شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مصادیق ذکر وجود مقدس نبی اکرم(ص) است. آیه (الا بذکر الله تطمئن القلوب) نیز گواهی آرام بخش بودن ذکر است. ائمه(ع) همه تجارت ایشان در همین اذکار بوده است.

آیت الله میر باقری اظهار داشت: در سوره جمعه آمده که برای نماز حاضر شوید، روز جمعه روز تجمع حول حضرت است. داد و ستدی که ما را از امام زمان(عج) جدا می کند و نمی گذارد همراه ایشان باشیم آن معامله لهو است بنابراین ذکر تنها ذکر زبانی و قرآنی نیست.

نماینده مردم البرز ابراز داشت: امام علی(ع) خودشان کلمه حق هستند مناسبات ولایت حضرت امیرالمومنین(ع) قسط، عدل، نور و حکمت است. مناسبات شیطان در هر صورت جور و تاریکی است. همه فسادها از مناسبات ولایت شیطان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آن هایی که به وادی ذکر قدم می گذارند خودشان اهل قسط هستند و دیگران را دعوت به قسط می کنند که خود امر به معروف است./969/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات