۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۶۶۸۷۹
آیت الله سلیمانی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از نعمت های الهی در جهت صحیح

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: کتاب نعمات الهی برای آن است که مشخص شود داده های الهی نسبت به ما چه چیزهایی بوده است و ما آن ها را در چه راهی صرف کرده ایم.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه سحرگاه ماه مبارک رمضان شبکه استانی هامون با اشاره به این که زندگانی هر انسانی دارای سه کتاب است، گفت: نخستین آن ها حسنات و نیکی هایی است که از سوی انسان ها صورت می پذیرد و درون یک دیوان ثبت و ضبط می شود، همچنین دومین کتاب زندگی انسان ها شامل کارهای زشت و قبیح است.

وی افزود: برخی انسان ها هستند که جز نیکی کاری انجام نمی دهند و کتاب حسنات شان مالامال از اعمال شایسته است و در دیوان سیئات شان هیچ کار زشتی وجود ندارد، زیرا هر آنچه که فعالیت کرده اند در راستای اعمال ارزشی و دینی بوده است.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات نیز متأسفانه برخی افراد هستند که دیوان سیئات شان مملو از گناهان و اعمال زشت است و دیوان حسنات خالی بوده و میان این دو کتاب زندگی شان توازن برقرار نیست.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: گاهی ممکن است دیوان سیئات و حسنات یک فرد با یکدیگر مساوی باشند که این فرد باید همواره تلاش کند که رذیلت های اخلاقی را رها کرده و بیشتر به انجام کارهای خیر مشغول شود تا مورد غفران الهی قرار گیرد.

وی سومین کتاب زندگی انسان ها را این گونه توصیف کرد: سومین کتاب زندگی انسان ها، کتاب نعمت های الهی است که در این کتاب نعمت هایی که خداوند به ما عطا فرموده است را ثبت می کنند.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: کتاب نعمات الهی برای آن است که مشخص شود داده های الهی نسبت به ما چه چیزهایی بوده است و ما آن ها را در چه راهی صرف کرده ایم؛ بر این اساس باید از همه نعمت های الهی در جهت درست استفاده کنیم تا مورد غضب الهی واقع نشویم./841/پ203/ب1

ارسال نظرات