۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۶۶۹۴۲
آیت‌ الله سعیدی:

اهداف تقریبی فدای مسائل کم اهمیت نشود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) کسب رضایت الهی را محور رفتارهای تقریبی دانست و گفت: نباید اهداف تقریب و مذاهب متوقف مسائل کم‌اهمیت شود؛ بر این اساس الگوی تقریبی ما سیره ابراهیمی مورد توصیف قرآن کریم است.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه (س) صورت پذیرفت، به تقارن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و شب‌های قدر در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: بهره‌برداری، تنوع و تذکر سه گوهر ارزنده این تقارن ایام برای امت اسلامی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این که کسب رضای پروردگار عالم باید محور فعالیت‌های مجمع تقریب مذاهب اسلامی باشد، گفت: مجمع تقریب مذهب باید امت اسلام را نسبت به بدعت‌ها و سنت‌های دور از اسلام آگاه کند؛ بر این اساس از جمله اهدافی که مجمع تقریب مذاهب دنبال می‌کند، روشن شدن حق و ناحق و مبانی دینی است.

وی ادامه داد: در جریان فعالیت‌های تقریبی الگوی ما باید حضرت ابراهیم (ع) باشد، چراکه این الگو به ما می‌آموزد «وقتی حضرت ابراهیم خلیل علیهم‌السلام با افراد جویای حق اما منحرف روبه‌رو شد، ستایش خود را از ستاره آغاز کرد و با این کار به آن‌ها نشان داد که ستارگان ارزش پرستش را ندارند و به این وسیله آن‌ها را به حقیقت دعوت کرد» بر این مدار الگوی رفتاری مجمع مذاهب نیز چنین باشد تا آنکه موانع رسیدن ملت‌ها به‌حق برطرف گردد.

امام‌جمعه قم شب قدر را قلب ماه رمضان توصیف کرد و اظهار داشت: مؤمن برای بهره‌مندی از حقیقت شب‌های قدر روزهای رمضانی را به حقیقتش درک کند.

وی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) اهداف مجموعه تقریب و مذاهب را موردتوجه قرارداد و تصریح آیت‌الله سعیدی با تأکید براین که نباید هدف اصلی مجموعه تقریب مذاهب تحت‌الشعاع مباحث کم‌اهمیت و حاشیه‌ای قرار گیرد، گفت: باید همواره در مسیر هدف از افق‌ها مراقبت کرد چراکه نباید در مجموعه وادادگی ایجاد شود و هدف و ارزش‌های کلی فراموش کرد.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود نبویان، معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار کوتاه تشکیل اتحادیه کتابخانه‌های جهان اسلام با محوریت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) را ضروری دانست و گفت: اگر با بخش بین‌الملل حرم مطهر حضرت معصومه (س) ارتباط و همکاری داشته ایجاد شود، از ظرفیت آستان مقدس در این عرصه استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: افراد زیادی از سراسر دنیا میهمان مجمع تقریب می‌شوند؛ می‌توان با همکاری آستان مقدس، آن‌ها را با معارف اهل‌بیت (ع) آشنا سازیم./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات