۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۶۶۹۷۴
کارشناس مسائل خاورمیانه:

حذف نظام سلطه هدف تشکیل هسته‌های مقاومت در کشورهای اسلامی است

زارعی حذف نظام سلطه را هدف تشکیل هسته‌های مقاومت در کشورهای اسلامی دانست و گفت: ولایت فقیه تاثیر عمیقی در پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با نظام سلطه در ابعاد مختلف داشته است.
زارعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعدالله زارعی کارشناس مسائل خاورمیانه، امروز در نشست خبری شنبه‌های انقلاب که در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: بارها جنبش‌های روحانیت در کشورهای اهل سنت و تشیع اتفاق افتاده اما اینکه یک جریان مذهبی بتواند در جهان قد علم کرده و برای نابودی نظام سلطه تلاش کند در تاریخ امری بی سابقه بود که در ایران به رهبری امام اتفاق افتاد.

وی افزود: ولایت فقیه تاثیر عمیقی در پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با نظام سلطه در ابعاد مختلف دارد. امام راحل از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکید بر تشکیل گروه‌های مقاومت داشتند در حالی که این امر بیش از این وجود نداشت.

زارعی مهمترین وظیفه کلان و کلی این گروه‌های خودجوش و پیشگام را حذف نظام سلطه دانست و ابراز کرد: این گروه‌ها هر یک وظیفه دارند در محدوده جغرافیایی خاص با نظام سلطه برخورد کنند و در تمام این هسته‌ها آمریکا به عنوان شیطان بزرگ شناخته می‌شود.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه از نظر امام براندازی نظام سلطه همان نابودی آمریکا معنا می‌شود، اظهار داشت: برخی سعی می‌کنند نظام سلطه را به گونه‌ای دیگر معنا کنند از این رو برای به حاشیه بردن این مهم طرح‌های مختلفی را مطرح می‌کنند.

وی با استناد به کلام امام راحل که فرمودند روز قدس برای همه کشورها است، گفت: ایشان فرمودند: استعمار با سیطره بر فلسطین درصدد سیطره یافتن بر همه همه جهان است؛ برادری اسلامی طرحی بود که از سوی امام راحل برای تعیین سرنوشت ملت‌ها و مبارزه با نظام سلطه بیان شد تا نظام سلطه نتواند روند مبارزه با نظام سلطه را به چالش بکشاند.

زارعی ادامه داد: ایران در رفع اشغال عراق از سوی آمریکا و داعش بسیار تلاش کرد و به جای آن که جایگزینی داشته باشد عراق خود سرنوشت کشورش را به دست گرفته است و اگر سوریه هم از گروه‌ها تروریستی پاکسازی شود ایران جایگزین ملت و حکومت سوری نخواهد شد و این همان برادری اسلامی است که ولایت فقیه نقش اساسی در این مهم دارد.

کارشناس مسائل خاورمیانه با استناد به فرمایش رهبری که فرمودند: جنبش‌هایی را که با شاخصه‌های امام همخوانی دارند جزء جنبش‌های اصیل مقاومت و انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: در هسته مقاومت جنگ بر عهده مردم خود آن کشور است و ایران هیچ دخالتی در تصمیم گیری آنان ندارد تا از این طریق مردم در هر کشوری احساس عزت و کرامت ‌داشته باشند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات