۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۶۷۰۹۰
یادداشت؛

حضور چشمگیر شاعران بسیجی در محفل شعر رهبر انقلاب

هر چه به زمان مقرر نزدیک می‌شویم بیشتر ذهنم درگیر می‌شود، مگر می‌شود چنین اتفاقی هر سال بیفتد بدون اینکه ذره‌ای از اهمیت و جذابیتش کم شود، هر سال جذاب‌تر و دلنشین‌تر برگزار شود.
دیدار جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری رسا، در هیچ كجای دنیا چنین اتفاقی را سراغ نداریم. یادم می‌آید دو سال پیش با مترجم رئیس‌جمهور هند كه صحبت می‌كردم می‌گفت نمونه این اتفاق را در هیچ كجای دنیا ندیده است و از اهمیت و جذابیت برنامه سخن به میان آورد، هر چند این نظر اكثر میهمانان برنامه بود. ماه رمضان كه می‌رسد میهمانی‌ها آغاز می‌شود، دیدارها تازه می‌شود و شگفتا كه هر سال پررونق‌تر و بااهمیت‌تر می‌شود.

هر سال نیمه رمضان همزمان با ولادت كریم اهل بیت(ع) یك قرار عارفانه و عاشقانه اتفاق می‌افتد و شاعران پروانه‌وار گرد شمع وجود مولایشان می‌نشینند و دسترنج ذوق و نعمت خدادادیشان را خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه می‌دهند؛ قراری كه هیچ نمونه‌ای در تاریخ ندارد، در نوع خود بی‌نظیر و از منظر علمی نیز به بسیاری از نشست‌های تخصصی پهلو می‌زند؛ استاد مسلمی كه خوب می‌شنود، دقیق و علمی نقد می‌كند و دلسوزانه مسیر را نشان می‌دهد.

ناگفته پیداست كه وجود چنین جلسه‌ای چه پیامدهای مثبت و ارزشمندی را به جامعه شعری كشور افزوده است كه هر سال تعداد قابل توجهی شعر ناب ارائه میشود و شاعران جوان زیادی پا به عرصه رقابت شعری كشور می‌گذارند و ذوق خود را در علمی‌ترین جلسه نقد شعر كشور به بوته‌ نقد و نظر می‌كشند و همین می‌شود كه شعر ناب متعهد و انقلابی امروز پیشرو شعر كشور است و رشدی محسوس و قابل تحسین داشته است و به فرموده مقام معظم رهبری نیز هیچ دوره‌ای نبوده كه تا این اندازه رشد در ادبیات فارسی داشته باشیم كه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون تجربه نموده‌ایم.

امسال نیز چون هر سال مشتاقانه این جلسه را انتظار كشیدم تا موعد مقرر فرا رسید و شب نیمه رمضان شاعران گرد هم جمع شدند و ناب‌ترین شعرشان را در محضر رهبر انقلاب قرائت نمودند.

در كنار اتفاق‌ها و رخدادهای بی‌شمار خوبی كه به بركت این جلسه افتاد، امسال نكته‌ای ذهنم را مشغول كرد و آن حضور شاعران بسیجی از سراسر كشور در این جلسات بود.

شاعران بسیجی كه در قالب انجمن‌های شعر بسیج كشور سال‌هاست دعبل‌وار زندگی می‌كنند و چراغ شعر متعهد و جوان را روشن نگه داشته‌اند، پس از سال‌ها تلاش جهادگرانه سعادت حضور در محفل شعر مقام معظم رهبری را پیدا كردند. هر چند امسال اولین سالی نبود كه شاعران بسیجی افتخار حضور در محفل شعر رهبری را پیدا می‌كنند اما امسال رنگ و بوی دیگری داشت و آن حضور پیشكسوتان و جوانان شاعر بسیجی در این جلسه بود؛ شاعرانی كه از دورافتاده‌ترین شهرها و روستاها در قالب انجمن‌های شعر بسیج توانسته‌اند خود را در میان دعوت‌شدگان و برگزیدگان و نخبگان شعر جوان كشور در محضر رهبر انقلاب ببینند.

بی‌شك این رخداد شروعی بر اتفاقی خوش یمن و مبارك است كه می‌توان نتایجی میمون و مبارك در سال‌های آتی در شعر جوان كشور انتظار کشید. حضور چشمگیر شاعران بسیجی در محفلی نورانی و معنوی می‌تواند نویدبخش نسلی متعهد و جهادگر باشد تا در عرصه ادبی بتوانند به یاری خدا پیشرو باشند و اثرگذار واقع شوند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات