۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۶۷۱۵۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

مشهد در عرصه تأثیرگذاری فرهنگ و هنر موقعیت ویژه ای دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به موقعیت خاص و ویژه خراسان رضوی و مشهد در عرصه تأثیرگذاری فرهنگ و هنر، گفت: خراسان در طول تاریخ همواره مهد تمدن سازی در عرصه تعامل و آمیختگی فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر بوده است.
مشهد در عرصه تأثیرگذاری فرهنگ و هنر موقعیت ویژه ای دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جعفر مروارید، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بعد از ظهر روز گذشته 13 خردادماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت امام خمینی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی به بیان دشواری ها و فعالیت های فرهنگی در این عرصه پرداخت.

مروارید با اشاره به این مطلب که امروز فرهنگ در هیچ کجا هزینه ‌بر و مصرف کننده نیست، بیان داشت: بلکه با ظرفیت های نهفته در این فرهنگ این مقوله می‌تواند درآمدزا و در عین حال به منبعی سرشار برای تولید و کارآفرینی بدل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: از همین رو توجه به مسأله اقتصاد فرهنگ و هنر از وظایف اساسی این اداره کل بوده و جز با حمایت و بهره گیری نهادها و تشکل های خصوصی حاصل نمی شود.

وی ادامه داد: باتوجه به اهمیت مقوله فرهنگ و تاثیرآن بر تمامی حوزه ها جز با ارتباط و تعامل سازنده ی این اداره با سایر نهادها نمی توان انتظار موفقیت داشت و این اداره تعامل با حوزه هایی همچون حوزه علمیه، دانشگاه فردوسی،شهرداری، آستان قدس و جامعةالمصطفی و دیگر نهادهایی که در زمینه  توسعه مشارکت ها در جهت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی تلاش می کنند را در دستورکار قرار خواهد داد.

مروارید با اشاره به این مطلب که امروز همه به آسانی از فرهنگ سخن می‌گویند اما وقتی به عرصه عمل می رسند متوجه پیچیدگی آن می شوند، اظهار کرد: مدیریت عرصه  فرهنگ نیز به همین سبب بسیار پیچیده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به موقعیت خاص و ویژه خراسان رضوی و مشهد در عرصه تأثیرگذاری فرهنگ و هنر گفت: خراسان در طول تاریخ همواره مهد تمدن سازی درعرصه تعامل و آمیختگی فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر بوده است، خراسانی که شعر حماسی، سپید و معماری‌ شگرف و معنویت آن حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

مروارید ادامه داد: در حال حاضر تلاشگران عرصه فرهنگ و هنر در وضعیت مناسبی نیستند و به همین دلیل نمی‌توانند ایفاگر نقش‌های بزرگ باشند بنابراین باید تلاش کرد در گام‌های نخست جایگاه اهل فرهنگ هنرمندان و همچنین مدیریت این عرصه را در نگاه مسؤولان اصلاح کرد.

سید جواد حسینی، مشاور استاندار خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به این مطلب که کار و فعالیت در عرصه های دولتی سخت شده است، تصریح کرد: در واقع بودجه تعریف شده برای سازمان ها و ادارت با توجه به گستردگی اهداف و وظایف آنان، تطابق ندارد و به همین دلیل کار در این عرصه دشوار و مشکل است.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند و تأثیرگذار سعید سرابی، مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلام ی خراسان رضوی در طول دوران تلاش شش ساله گفت: برنامه های پایتخت فرهنگی از سوی این مدیرکل در حالی برگزار شد که هیچ بودجه ای نداشته است./934/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات