۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۵۶۷۱۹۰
نماینده خبرگان رهبری:

شخصیت امام خمینی ابهت پوشالی ابرقدرت‌ها را درهم شکست

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: شخصیت متعالی و الهی امام راحل ابهت پوشالی ابرقدرت‌های شرق و غرب نزد ملت‌های مسلمان را در هم شکست.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) که در مسجد جامع مراغه برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی زمانی که نهضت خود را از سال 42 آغاز کرد، عده‌ای تصور نمی کردند که این انقلاب ظرف مدت 15 سال به پیروزی برسد.

وی با بیان این‌که نهضت مبارزاتی امام خمینی علیه رژیم پهلوی در دوران قبل از انقلاب اسلامی حتی از سوی برخی از حوزویان نیز مورد انتقاداتی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: اعتقاد آن رهبر فرزانه مقابله با ظالم تحت هر شرایطی بوده است، امام با الهام از مکتب اسلام و تشیع در برابر ابرقدرت های جهان ایستاد.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که شخصیت متعالی و الهی امام راحل ابهت پوشالی ابرقدرت‌های شرق و غرب نزد ملت‌های مسلمان را در هم شکست، گفت: ابهت و شخصیت الهی امام خمینی در نامه‌ای که خطاب به گورباچف؛ رهبر شوروی سابق ارسال شد؛ تبلور یافته است.

وی با بیان این‌که در دوران ابرقدرتی شوروی امام خمینی درهم شکسته شدن استخوان های سوسیالیسم و کمونیسم را یادآور شد، افزود: این پیش‌بینی مهم در تاریخ ماندگار و موجب شد دشمنان بیش از گذشته خطر انقلاب اسلامی ایران را احساس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی ایران، آمریکا و دیگر قدرت های شرق و غرب را تحقیر کرد، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی جز حاکمیت الله مقصود دیگری نداشت، حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تنها به عنوان رهبر ملت در خانه‌ای محقر راهنما و راهگشا بود.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که امام خمینی با سیره علوی توانست نهضتی حسینی راه‌اندازی و ثابت کند که تنها با تکیه بر قدرت الهی می توان بر مستکبران پیروز شد، گفت: امام در گفتار و عمل خود ثابت قدم و استوار بوده و دوست و دشمن همواره به قدرت و فضائل معنوی و شخصیتی او معترف بودند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات