۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۶۷۳۲۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تبعیت از اهل بیت سبب سعادت انسان می شود

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید همانند پروانه گرد شمع اهل بیت(ع) بچرخد تا بتواند به مقام و جایگاهی دست یابد، گفت: انسان باید مراقب خانه دلش باشد تا مبادا دلش را کسی غیر از خدا احاطه کند بنابراین ابلیس نباید در قلب ساکن شود.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه در مراسم احیای بیست و یکم ماه مبارک رمضان که در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد، گفت: عشق پر جاذبه‌ترین مایه‌ای است که ظرفش و معدنش قلب انسان است.

وی افزود: در همه وجود انسان اگر ظرف بالاتر از قلب وجود داشت خداوند این گوهر بی نظیر را در آن ظرف قرار می‌داد، این مایه که مایه فوق العاده‌ پاکی است و قدرت آن را دارد انسان را به عالم غیب، ملکوت، قیامت و به محضر پروردگار وصل ‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه این اتصال تحرک عجیبی به انسان می‌دهد، ابراز کرد: انسان به واسطه این عشق از پیگیری معرفت، خدمت به خلق و عبادت حضرت حق خسته نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام پیامبراکرم(ص) که فرمودند: انسان عاشق حقایق را در آغوش می‌گیرد، اظهار داشت: انسان عاشق با اعضا و جوارحش در راه آن عشق تلاش می‌کند و خود را به جایی می‌رساند که از بود و نبود دنیا آزاد می‌شود. لازم است بدانیم که شروع این عشق از جانب ما انسان‌ها نیست زیرا ما قدرت پدید آوردن آن را نداریم.

وی افزود: این عشق غیر از آن عشقی است که در این کره خاکی از آن نام می‌برند آن عشق نیست بلکه ارتباط دو غریزه و ارتباط دو جنس مذکر و مونث با هم است که در نهایت رو به خاموشی می‌رود در حالی که در این عشق برتر روز به روز شعله‌ورتر می‌شود.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: این عشق، عاشق شترچران را از دورترین بیابان‌های یمن به سوی شهر مدینه حرکت می‌دهد تا معشوق را به تماشا بنشیند؛ امام صادق(ع) می‌فرمایند: ما شما را به مجالس اهل بیت(ع) می‌آوریم؛ این آمدن جلوه همان عشق است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه انسان باید همانند پروانه گرد شمع اهل بیت(ع) بچرخد تا بتواند به مقام و جایگاهی دست یابد، گفت: انسان باید مراقب خانه دلش باشد تا مبادا دلش را کسی غیر از خدا احاطه کند بنابراین ابلیس نباید در قلب ساکن شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان به واسطه توبه می‌تواند به سوی خدا برگردد، خاطرنشان کرد: خداوند هر لحظه منتظر انسان است تا بسوی او بشتابد و این بازگشت نیاز به سبک شدن از گناه دارد که با توبه میسر می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات