۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۶۷۳۹۱
آیت الله سلیمانی:

شب های قدر فرصتی طلایی برای رسیدن به مقامات معنوی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد: شب های قدر فرصتی است که عقل خود را به کار بیاندازیم و با تفکر و تدبر از این فرصت طلایی نهایت بهره را ببریم تا از خواب غفلت بیدار شده و به جایگاهی برسیم که ذات اقدس ربوبی از ما انتظار دارد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون با بیان این که شب های قدر بهترین فرصت برای بیداری و عبادت در دل شب هستند، گفت: شب های قدر بهترین فرصت برای آگاهی یابی و بصیرت افزایی است.

وی با اشاره به جریان اصحاب کهف اظهار داشت: در آن زمان دقیانوس ادعای خدایی داشت و هیچ قدرتی را بالای دست خود نمی دید؛ روزی دقیانوس مجلس رقص و پای کوبی عظیمی ترتیب داده بود و جمعیت مردم نیز یا نظاره گر این مجلس بودند و یا به رقص و پای کوبی می پرداختند؛ در این لحظه خبر رسید که لشکریان فارس به کشور دقیانوس حمله ور شده اند و بدین ترتیب این مجلس رقص و پای کوبی به مجلس عزا و ماتم تبدیل شد.

آیت الله سلیمانی با بیان این که  قرآن کریم مقام و جایگاه رفیع اصحاب کهف را مرهون بیداری و تفکر می داند، عنوان کرد: اصحاب کهف با مشاهده یک حادثه طبیعی آن چنان تلنگری به فکرشان خورد که از خواب غفلت بیدار شدند و از حکومت دقیانوس فاصله گرفتند و به مقامی رسیدند که خداوند آن ها را به عنوان الگو و سرمشقی برای ما معرفی می کند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: شب های قدر فرصتی است که عقل خود را به کار بیاندازیم، با تفکر و تدبر از این فرصت طلایی نهایت بهره را ببریم تا از خواب غفلت بیدار شده و به جایگاهی برسیم که ذات اقدس ربوبی از ما انتظار دارد.

وی بر ضرورت تفکر در مباحث توحیدی ابراز داشت: اگر انسان مقداری تفکر کند با دیدن نشانه های عالم هستی به ذات ربوبی پی خواهد برد؛ گردش شب و روز، نظم حاکم بر احوالات عالم، گردش ماه و خورشید همه و همه دلالت بر وجود خداوند یکتا دارند.

آیت الله سلیمانی افزود: در این شب های نورانی فرصت بسیار نابی برای تفکر در مباحث توحیدی و خداشناسی در اختیار ما قرار گرفته است، بر این اساس باید مقداری اندیشه خود را بالنده کنیم تا با تفکر و تدبر بتوانیم خداوند را به بهترین شکل ممکن بشناسیم./841/پ203/ب1

ارسال نظرات