۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۶۷۴۱۶
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

اشرافی‌گری مسؤولان خلاف سیره علوی است

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه اجرای شیوه حکومتی امام علی(ع) ضامن حکومت کردن بر کل جهان است، گفت: مسؤولان ساده زیستی امام علی(ع) را الگوی خود قرار دهند انقلاب جایی برای اشرافی‌گری نیست.
احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احدی استاد سطح عالی حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه الزهرا(س) گفت: در قرآن کریم خداوند علامات برپایی قیامت را بیان می‌کند.

وی افزود: قرآن می‌فرماید: زمانی که آسمانها مشتق شود مردم باید خود را برای برپایی قیامت آماده کند در آن روز ستاره‌ها متلاشی و دریاها یکی می‌شوند. آب دریاها در آن روز به قدری داغ می‌شوند که کوه‌ها و آسمان را در خود ذوب می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم آثار قیامت را بیان می‌کند تا انسان در برابر خداوند تسلیم شود و با خدا به مبارزه نپردازد از این رو انسان نباید در برابر خداوند مغرور شود و از فرمان الهی سرپیچی کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه ضربت امام علی(ع) در روز خندق از عبادت همه انسان‌ها و جن‌ها نزد خداوند افضل‌تر است، ابراز کرد: در آن جنگ ابوسفیان به پیامبراکرم(ص) پیام داده بودند که اگر در این نبرد پیروز شوند حجاب را از حضرت زهرا(س) برخواهد داشت و در میان لشکر حرکت خواهد داد از این رو ضربت امام علی(ع) که باعث شکست دشمن شد از عبادات مخلوقات اعظم است.

وی با اشاره به جنگ احد، اظهار داشت: زمانی که مسلمانان در جنگ احد فرار کردند امام یک تنه در برابر دشمنان ایستادند و از جان پیامبراکرم(ص) که در معرض خطر بود حفاظت کردند در این هنگام بود که جبرئیل نازل شد و فرمودند: ایمان علی از ایمان جن و انس بالاتر است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی ادامه داد: در زمینه جهاد کسی به پای امام علی(ع) نمی‌رسد مجاهدت ایشان در برابر دشمنان بی نظیر بود همچنین دیگر عبادت اعظم امام علی(ع) تواضع ایشان بود حضرت همانند برده‌ها بر روی خاک می‌نشستند و غذا می‌خوردند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اضافه کرد: از دیگر عبادت اعظم امام علی(ع) ساده زیستی ایشان بود همه لباسهای امام وصله داشتند ما انقلاب کردیم ساده زیستی امام را داشته باشیم اما امروز این اشرافیان به نوع دیگری برخورد می‌کنند. مسؤولان و طلاب باید سطح زندگیشان از زندگی مردم پایین‌تر باشد.

وی افزود: اگر ما شیوه حکومت امام علی(ع) را در جامعه اجرا کنیم من قول می‌دهم تا سه سال دیگر بر جهان حکومت کنیم اما با این ویلا سازی‌ها و ... این امر محقق نمی‌شود. امام راحل نیز بسیار ساده زیست بودند انسان اگر ساده زیست باشد به کمال عظمی می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی امانتداری را از دیگر عبادات اعظم امام علی(ع) بیان کرد و گفت: ایشان نسبت به بیت المال بسیار دقیق رفتار می‌کردند و حق کسی را ضایع نمی‌کردند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات