۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۶۷۵۲۶
مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی:

نتایج اولیه آزمون ورود به حوزه علمیه خراسان شمالی اعلام شد

مسؤول اداره جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی از اعلام نتایج اولیه آزمون ورود به حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: امسال ۵۷۰ طلبه جدید خواهر و برادر در ۱۶ مدرسه علمیه استان پذیرش می‌شوند.
حوزه علمیه

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول اداره جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی ورودی حوزه علمیه خراسان شمالی برای اطلاع از نتیجه آزمون مزبور می‌توانند به سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین شرکت‌کنندگان برای کسب اطلاع از نتیجه آزمون می‌توانند به مدارس علمیه‌ای که برای ورود به آن نام‌نویسی کرده‌اند مراجعه کرده و از نتیجه اولیه آزمون مطلع شوند.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: 16 مدرسه علمیه فعال در استان برای سال تحصیلی آتی برای جذب 700 طلبه جدید اعلام آمادگی کرده‌اند؛ ازاین‌رو در صورت قبولی داوطلبان در آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش درنهایت 570 طلبه خواهر و برادر جدید برای سال تحصیلی آتی جذب مدارس علمیه خراسان شمالی می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه افزون بر هزار و 500 متقاضی تحصیل در حوزه علمیه خراسان شمالی در آزمون کتبی شرکت داشتند، ادامه داد: چهاردهم اردیبهشت‌ماه آزمون کتبی ورودی مدارس علمیه استان در هفت حوزه امتحانی برگزار شد.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه برادران و خواهران با هزار و 700 طلبه فعال بوده و همچنین تعداد 235 استاد در مدارس علمیه استان تدریس می‌کنند که از این تعداد 35 نفر استاد اعزامی و 200 نفر استاد بومی و ضمن تحصیل هستند./9314/ت۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات