۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۶۷۶۷۱
با حضور طلاب خواهر مدرسه کوثر صورت گرفت؛

برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع «اطاعت از همسر، محبوبیت یا محدودیت»

کرسی آزاد اندیشی طلاب خواهر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر، صبح امروز با موضوع «اطاعت از همسر، محبوبیت یا محدودیت» به میزبانی این مدرسه برگزار شد.
برگزاری کرسی آزاد اندیشی در فرخشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، کرسی آزاد اندیشی طلاب خواهر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر، صبح امروز با موضوع «اطاعت از همسر، محبوبیت یا محدودیت» به میزبانی این مدرسه برگزار شد.

در ابتدای این کرسی، آزاده محمدی، استاد ارائه دهنده این موضوع با بیان اینکه خداوند مرد را به صورت فطری و ذاتی طالب ریاست و مدیریت خلق کرده است، گفت: آیه 34 سوره نساء، مدیریت و سرپرستی را به مرد و اطاعت زن از او را ضروری و واجب دانسته که این اطاعت به خاطر انفاقاتی مثل پرداخت مهریه، نفقه و وظیفه نان آوری است که بر عهده مرد گذاشته شده است.

محمدی با تأکید بر اینکه تمکین زن به دو بخش تقسیم می شود، ابراز کرد: تمکین خاص که واجب است و تمکین عام که کمال زن را به دنبال دارد؛ همانطور که آزمایش و کمال مرد با سختی صورت می گیرد و از جان و مال و خانواده اش می گذرد و جهاد می کند در راه خدا، پس جهاد زن هم خوب شوهر داری کردن است.

در ادامه برگزاری این کرسی آزاد اندیشی، آمنه شاهرخی، مدیر مدرسه به عنوان استاد منتقد، با بیان اینکه یکی از مصادیق خشونت، خشونت های مرد علیه زن است، تصریح کرد: اطاعت از همسر و ریاست مرد بر خانواده از عواملی است که زمینه ساز رفتارهای خشونت آمیز می شود.

وی با اشاره به اینکه اطاعت زن از همسرش منجر به کمرنگ شدن حضور زن در اجتماع و در نتیجه عدم بینش سیاسی و اجتماعی او می شود، خاطرنشان کرد: اطاعت از همسر توقع مرد را بالا برده و موجب تحقیر زن می شود و او را از زندگی دلسرد می کند.

در ادامه خانم سمیعی، به عنوان ارائه دهنده دیدگاه موافق، با اشاره به اینکه اطاعت از همسر اگر با سیاست و فکر درست باشد نه تنها سبب وابسته شدن و تحقیر زن نیست بلکه آرامش او را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی بسیاری از خانواده ها بر می گردد به اینکه مهارت های زندگی زناشویی را به فرزندان خود آموزش نمی دهند؛ اگر زن باسیاست و تدبیر هدفش کسب رضایت الهی باشد اطاعت او از همسر در امور دینی و شرعی نه تنها برای او شیرین می شود بلکه برای او محبوبیت به دنبال دارد.

خانم بیگی نیز در ادامه به عنوان ارائه دهنده دیدگاه مخالف، با بیان اینکه اطاعت محض زن از مرد سبب عدم شکوفایی زن و وابسته شدن شدید او به مرد می شود و اصل مشورت در زندگی را به حاشیه می برد، گفت: اطاعت همیشگی زن از همسرش، توقع مرد را بالا برده و سبب تحقیر زن و دل سرد شدن از زندگی می شود.

در پایان این کرسی آزاداندیشی، الهه زکی زاده، از اساتید مدرسه به عنوان استاد داور کرسی، با تأکید بر اینکه اطاعت زن از مرد مطلق نیست بلکه مقید است به اموری که سبب ظلم و تعدی در حق زن نباشد، اظهار کرد: اطاعت زن از همسر در مواردی چون بدون اجازه خارج نشدن از منزل شاید از یک منظر محدودیت حساب شود اما این محدودیت زمینه محبوبیت و کمال را برای زن به همراه دارد چراکه زن ابتدا اطاعت از امر خدا می کند./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات