۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۵۶۷۷۳۱
یادداشت؛

روز قدس؛ مرگ مذاكره و سازش

راهپیمایی روز قدس امسال، وحدت‌بخش فلسطینیان رام‌الله و اریحا و... با جبهه جهاد اسلامی غزه و مهر پایانی بر پیمان شیطانی كمپ‌دیوید و باطل‌السحر دیپلماسی شیطانی مذاكرات سازش و بازگشت به فرهنگ مبارزه تا نابودی كامل اشغالگران سرزمین قدس شریف بود.
راهپیمائی روز جهانی قدس در تبریز

به گزارش خبرگزاری رسا، روز قدس امسال از جهاتی با روزهای قدس سال‌های گذشته فرق داشت:

۱ - تلاقی با ۷۰ سالگی اشغال سرزمین فلسطین و تشدید انگیزه و خشم فلسطینیان و مسلمانان علیه رژیم صهیونیستی و غرب؛ ۲ - اعلام رسمی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی از سوی شیطان بزرگ و انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس و شعله‌ور شدن خشم مسلمانان علیه غرب؛ ۳ - دریده شدن پرده تزویر و نفاق و رسوایی برخی قارون‌ها و دولت‌های وهابی منطقه در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی؛ ٤ - پایان توطئه محور شرارت عبری- غربی- وهابی علیه سوریه و محور مقاومت و شكست نهایی و انهدام اردوگاه تروریست‌های داعش و النصره؛ ۵ - خیزش مردمی به‌ویژه جوانان و تبدیل روز قدس به روز مبارزه مسلمانان انقلابی كشورها با دولت‌های وابسته خود در پی فراخوان جوانان كشورهای عربی توسط مقام معظم رهبری.

۶ - شكست تلاش شبكه همكار غرب در داخل ایران مبنی بر ضرورت گفت‌وگو با غرب برای حل مسائل منطقه؛ ۷ - خنثی شدن توطئه محور عبری- غربی- وهابی در «ایرانی معرفی كردن روز قدس» و تبدیل روز قدس به روز نفرت علیه مثلث زر و زور و تزویر؛ ۸ - مردمی‌تر شدن روز قدس و فاصله گرفتن از سلطه دلارهای وهابیون و نقشه‌های خائنانه رژیم سعودی حاكم بر حجاز برای منحرف كردن روز قدس؛ ۹ - رسوایی و شكست محور سازش فلسطینی و یكپارچه شدن فلسطینیان بعد از ۳۰ سال؛ ۱۰ - هم‌زمانی روز قدس امسال با انتفاضه سوم انگیزه مردم آزاده جهان به‌ویژه مسلمانان را در بزرگداشت روز قدس به‌شدت افزایش داده و روز قدس را به میدان عملی مبارزه با نظام سلطه تبدیل كرده بود و ۱۱ - ظهور محور مقتدر مقاومت علیه غرب و تحكیم اقتدار منطقه‌ای ایران در جهان اسلام.

به این ترتیب راهپیمایی روز قدس امسال كه با روز بیست و سوم ماه مبارك هم‌زمان شده بود وحدت‌بخش فلسطینیان رام‌الله و اریحا و... با جبهه جهاد اسلامی غزه و مهر پایانی بر پیمان شیطانی كمپ‌دیوید و باطل‌السحر دیپلماسی شیطانی مذاكرات سازش و بازگشت به فرهنگ مبارزه تا نابودی كامل اشغالگران سرزمین قدس شریف بود.

لیبرال سرمایه‌داری غرب بعد از جنگ جهانی دوم و تشكیل سازمان ملل متحد و قانونمند كردن نظام سلطه، دیپلماسی مذاكره را به‌عنوان بهترین روش برای تسلط بر كشورها از ‌طریق طولانی كردن مذاكرات و سرد كردن حرارت انقلابیون و ایجاد انشقاق و دوقطبی سازی و تفرقه بین صفوف مردم و برهم زدن وحدت سیاسی مسئولان برگزیده و تمام تلاش خود را بر محور دیپلماسی مذاكره به جای جنگ نظامی به كار گرفته و بر این باور بوده است كه بیشترین امتیازات را در پناه دیپلماسی مذاكره از كشور هدف اخذ و سرانجام بر آن كشور مسلط و امیال شیطانی خود را تحمیل خواهد كرد.

نگاهی اجمالی به تلاش غرب از طریق دیپلماسی مذاكره برای تثبیت و توسعه كمی و كیفی رژیم صهیونیستی از یك‌سو و سركوب فلسطینیان همراه با واداشتن دولت‌های اسلامی و عربی به صلح و قبول موجودیت اسرائیل (از همان آغاز شكل‌گیری رژیم منحوس و جعلی اسرائیل) بیانگر اهمیت و جایگاه دیپلماسی مذاكره برای وصول به اهداف شیطانی، استكباری و استعماری غرب و تسلط نظام سلطه بر روش‌های جنگ دیپلماتیك است كه برخی از آنها به قرار زیر است:

۱ - طرح صلح راجرز در اكتبر ۱۹۶۹ از سوی ویلیام راجرز، وزیر خارجه وقت امریكا متضمن پذیرش تلویحی موجودیت رژیم صهیونیستی.

۲ - پیمان كمپ دیوید اول در ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ (تنها چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران) بین مصر و امریكا و رژیم صهیونیستی، متضمن به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط انور سادات.

۳ - پیمان اسلو در ۲۰ اوت ۱۹۹۳ بین یاسر عرفات و مناخیم بگین و حذف كلمه «تلاش برای نابودی رژیم صهیونیستی» از منشور ساف و آغاز دوقطبی سازی جمعیتی در بین فلسطینیان.

٤ - پیمان اسلو ۲ در ۲٤ سپتامبر ۱۹۹۵ و تبدیل شدن و ظهور جبهه ساف به‌عنوان پلیس رژیم صهیونیستی برای سركوب مبارزان فلسطینی.

۵ - پروتكل و پیمان هبرون در ۱۵ ژانویه ۱۹۹۷

۶ - پیمان رودخانه‌ای وای (مریلند) بین یاسر عرفات و رژیم صهیونیستی در ۲۳ اكتبر ۱۹۹۸ و...

۷ - پیمان شرم‌الشیخ ۱ در ٤ سپتامبر ۱۹۹۹ بین عرفات و ایهود باراك

۸ - پیمان كمپ دیوید ۲ در سال ۲۰۰۰ بین ایهود باراک و یاسر عرفات و بیل كلینتون كه تحت تأثیر عوامل مختلف از جمله موضع‌گیری حضرت امام خمینی بی‌نتیجه خاتمه یافت.

۹ - پیمان شرم‌الشیخ ۲ در ۸ فوریه ۲۰۰۵ و...

۱۰ - تلاش دولت اوباما برای ازسرگیری مذاكرات خائنانه سازش كه تحت تأثیر مستقیم ایران و محور مقاومت با شكست قطعی مواجه شد.

۱۱ - و اینك حاصل ۵۰ سال مذاكره فلسطینیان و عزت فروشی و تن دادن به ذلت و خواری مذاكرات، اعلام قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس و انتقال سفارت امریكا به بیت‌المقدس بوده است و این همان نسخه و راهی است كه نظام سلطه تحت عنوان برجام‌های سریالی برای ایران در قالب مذاكره برای «توانمندی هسته‌ای»، «اقتدار موشكی»، «اقتدار منطقه‌ای»، «حقوق بشر» و... پیش‌بینی كرده و پی گرفته بود كه به بركت درایت و فرصت‌سازی نظام اسلامی در زمان طلایی خروج شیطان بزرگ از برجام هسته‌ای به فرصتی برای بازگشت به فرهنگ ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی شیاطین و دشمنان تبدیل شد. در واقع تلاقی پایان عمر برجام نافرجام از یك‌سو و پایان عمر دیپلماسی كمپ دیویدی، بزرگ‌ترین ویژگی و دستاورد روز قدس امسال و نویدبخش تشكیل جبهه بزرگ مقاومت اسلامی در كل سرزمین‌های اسلامی علیه نظام سلطه است./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات