۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۶۷۸۴۴
آیت الله فقیهی:

اعتقاد به قیامت و عمل صالح انسان را عاقبت به خیر می کند

آیت‌الله فقیهی گفت: کسانی که دینی را انتخاب می‌کنند، اگر نسبت به اسلام و شیعه جاهل قاصر باشند مورد مؤاخذه قرار نمی‌گیرند، اما اگر بدان توجه داشته باشند و ادله شیعه را بدانند، جاهل مقصر بوده و در پیشگاه خداوند هیچ عذری نخواهند داشت.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 62 سوره بقره پرداخت و گفت: شأن نزول این آیه شریفه این است که عده‌ای خدمت پیامبر اکرم(ص) رسیدند و در مورد عاقبت کسانی که متدین به ادیان غیر اسلامی بوده‌اند، سؤال کردند؛ در این حال آیه مذکور نازل شد و معیار عاقبت بخیری و سعادتمندی را ایمان به خداوند، ایمان به معاد و انجام عمل صالح معرفی کرد.

وی افزود: آیه یادشده حاکی از آن است که همه ادیان آسمانی دارای سه رکن ایمان به خداوند، ایمان به آخرت و انجام عمل صالح بوده‌اند و در این سه مورد با یکدیگر مشترک هستند.

آیت‌الله فقیهی خاطرنشان کرد: کسانی که دینی را انتخاب می‌کنند، اگر نسبت به اسلام و شیعه جاهل قاصر باشند اشکالی ندارد و مورد مؤاخذه قرار نمی‌گیرند، اما اگر بدان توجه داشته باشند و ادله شیعه را بدانند، جاهل مقصر بوده و در پیشگاه خداوند هیچ عذری نخواهند داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که کسانی که اعتقاد راسخ به خداوند و معاد دارند و اعمال صالح انجام می‌دهند هیچ خوف و ترسی در روز قیامت نخواهند داشت، ابراز داشت: در نقطه مقابل اگر کسی ضعف ایمان داشته باشد باید بترسد از روزی که او را در پیشگاه الهی حاضر کنند، درحالی‌که هیچ سخنی برای گفتن ندارد.

وی تأکید کرد: جمله «مَن آمَن» در آیه شریفه بدان معنا است که تنها کسانی که از روز قیامت ترس ندارند که ایمانشان ایمانی واقعی و حقیقی باشد.

آیت‌الله فقیهی در پایان یادآور شد: تقوا و ورع در روایات به عنوان ثمره ماه مبارک رمضان معرفی شده‌اند، بر این اساس ما باید با تقویت ایمان خود به خداوند و روز قیامت و همچنین انجام اعمال صالح به تقوا دست پیدا کنیم./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات