۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۶۸۰۳۰
حجت الاسلام علوی تهرانی:

افشای سرّ نقض پیمان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افشای سر نقض پیمان است، گفت: اهل ایمان قبل از سخن فکر می‌کنند تا مبادا سخنی علیه دین بیان کنند همچنین اسلام انسان را از گفتن اسرار به دیگران منع می‌کند.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، امروز در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد امیر(ع) برگزار شد با اشاره به موانع رسیدن به حسنات گفت: سر امری پنهان است و اصرار بر پنهان ماندن او وجود دارد و هیچ دلیل شرعی و عقلی برای علنی شدن آن وجود ندارد و باید به صورت امانت باقی بماند.

وی افزود: انسان اگر سری را افشا کند خیانت کرده است و خیانت از علائم منافقان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام علوی تهرانی با تاکید بر اینکه انسان حق بازگو کردن عیب خود را ندارد و این عمل حرام است، ابراز کرد: انسان حق افشای عیوب خود را که از دید مردم پنهان است ندارد چرا که این امر موجب خواری و ذلت او می‌شود.

رییس بنیاد فارس المومنین با بیان اینکه افشای سر دیگران نزد خداوند بسیار سخت و شدید است، اظهار داشت: سر اجتماعی اعم از عیب است گاهی به احسان دیگران مربوط می‌شود؛ قرآن کریم، مردم را از خیانت در امانت نهی می‌کند. بسیار عجیب است خائنانی که همواره در دستگاه حاکمیت ایران بودند در فرانسه و انگلیس تعلیم یافتند اگر به تاریخ شاهان ایران نگاه کنید خواهید دانست که خیانتی که آنان در حق ایران کردند پادشاهان کشورهای فرانسه و انگلیس در حق کشور خودشان انجام ندادند که منافع خودشان را فدای دیگران کنند.

وی با بیان اینکه سر امانت است، گفت: یکی از مصادیق امانت سخنانی است که در مجالس گفته می‌شود از این رو انسان نباید سر مجالس را در جایی فاش کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان با بیان اینکه افشای سر نقض پیمان است، خاطرنشان کرد: اهل ایمان قبل از سخن فکر می‌کنند تا مبادا سخنی علیه دین بیان کنند همچنین اسلام انسان را از گفتن اسرار به دیگران منع می‌کند./813/پ203/ب1

ارسال نظرات