۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۵۶۸۱۲۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رفع آسیب‌های اجتماعی درگرو درمان‌های عقلانی و علمی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: آسیب‌های اجتماعی باید از راه‌های علمی و عقلانی برطرف شوند؛ زیرا نمی‌توان بدون علم دردی از جامعه را حل کرد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: دین ما دین فضل علمی و فضیلت عملی است؛ ازاین‌رو لازم است هم فضل و هم فضیلت در جامعه دینی به کمال خود برسد.

وی در ادامه افزود: فضیلت‌ها باید با فضل‌ها گره بخورند؛ به همین دلیل باید فضیلت‌های رفتاری مبنا و ریشه فضل علمی داشته باشند.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دیگر حوزه‌ها باید مبنای هر عملی، پژوهش و رسیدن به فضل علمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: عالم بی‌عمل به کسی گفته می‌شود که همگی اذعان دارند او علم دارد ولی عمل نمی‌کند؛ درنتیجه پشتوانه هر عملی ارتقای علمی برای آن موضوع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری اخیراً در فرمایشاتشان فرمودند: دانشگاه‌ها باید تولید علم داشته باشند نه اینکه مصرف علم باشند؛ یعنی تولید اندیشه و علم، اصل است ولی نباید به تولید علم بسنده کرد بلکه باید به عمل تبدیل شود.

وی افزود: باید در صحنه عمل، علم را مجسم کرد؛ چراکه علم جزء معقولات بوده و لازم است این معقولات محسوس شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: برای تبدیل علم به عمل باید هنر به صحنه و میدان وارد شود تا دو حوزه پژوهش‌های علمی و اجرایی شدن آن‌ها را به یکدیگر نزدیک کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در پیامشان در خصوص سبک زندگی اسلامی، واژه‌ای در مورد بحث علمی به کار نبردند؛ اما به درمان عملی به طور گسترده اشاره کردند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات