۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۶۸۳۷۵
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

مسؤولان از خدمت به مردم غفلت نکنند

استاد حوزه علمیه گفت: کسانی که مسؤول شدند نباید خودشان را از مردم بالاتر ببینند و از خدمت به مردم غافل شوند.
حجت الاسلام مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد ارگ گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: حرام است لفظ امیرمومنان غیر از برای علی(ع) استفاده شود.

وی افزود: امروز در فضای مجازی شبهات فراوانی در زمینه ولایت اهل بیت(ع) بیان می‌شود از این رو لازم است انسان با معارف نهج البلاغه امیرمومنان علی(ع) آشنا شود و انس بگیرد تا گرفتار شبهات نشود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به کلام امام به جناب همام، ابراز کرد: حضرت به همام فرمودند: می‌خواهی چشمت روشن شود و به خیر دنیا و آخرت برسی، ابتدا چشم طمع از داشته‌های دیگران بردار؛ انسان باید نگاهش به خدا و داشته‌های خودش باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: عزت و ذلت دست خداوند است اگر بخواهد به انسان عزت می‌دهد. طمع، انسان را از رسیدن به کمال باز دارد.

وی با بیان اینکه انسان باید مدام به یاد مرگ باشد، اظهار داشت: انسان اگر همیشه به یاد مرگ باشد کار امروزش را به فردا نمی‌گذارد پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: امروز را دریاب چون نمی‌دانی فردا به تو چه چیزی خواهند داد؛ چه روزهایی که انسان به خودش وعده داده ولی اجل به آنان فرصت نداده است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید بر اینکه انسان حق ندارد خودش را بالاتر از دیگران ببیند، گفت: صندلی و زیبایی نباید سبب تکبر و خودبرتر بینی شود امروز کسانی که مسؤول شدند نباید خودشان را از مردم بالاتر ببینند و از خدمت به مردم غافل شوند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید مراقب زبانش باشد، خاطرنشان کرد: زبان جرمش کم اما جرمش بسیار است انسان نباید با زبانش دیگری را رنج بدهد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات