۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۶۹۲۳۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نعمت ولایت مانع از تزلزل‌های اجتماعی در جامعه دینی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: جامعه‌ای که نعمت ولایت داشته باشد دارای آرامش و امنیت خواهد بود؛ زیرا نعمت ولایت مانع از تزلزل‌های اجتماعی در جامعه دینی می‌شود.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از روحانیان، با اشاره به نقش امامت و ولایت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: امام در جامعه اسلامی جلوی تزلزل اجتماع را می‌گیرد و محور وحدت، آرامش و اتصال دل‌ها به یکدیگر است.

وی ادامه داد: درواقع به‌وسیله امام تزلزل‌های اجتماعی فرو می‌نشیند و آرامش و امنیت در جامعه حکم‌فرما می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امام در برابر منافقان و فتنه گران می‌ایستد و از تزلزل جامعه جلوگیری می‌کند؛ ازاین‌رو جامعه‌ای که امام و ولی دارد، آرامش و وحدت در آن وجود دارد و بصیرت در آن جامعه موج می‌زند.

وی تصریح کرد: یکی از امامان مانند امام حسن مجتبی (ع) مسؤولیت دارد تا با صبر و حلمش دین را هدایت کند و دیگری همچون اباعبدالله الحسین (ع) موظف است با شجاعت و گذشتن از خون خود و اهل‌بیتش جامعه دینی را به‌پیش ببرد و حفظ کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اهداف امامان هیچ فرقی باهم ندارند؛ اما روش و تاکتیک هرکدام از آن‌ها برای صیانت از دین خدا و جامعه دینی با دیگر ائمه متفاوت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: از لحاظ اهداف همه امامان نور واحد هستند؛ اما از لحاظ مبارزه با دشمنان روش‌های خاصی را پی می‌گیرند. یکی از امامان به نام امام سجاد (ع) با دعا و دو امام دیگر به نام امام باقر (ع) و امام صادق (ع) با تأسیس حوزه‌های علمیه شاگرد تربیت می‌کنند و کارسازی می‌کنند و دین را جلو ببرند.

وی ادامه داد: یک امام دیگر نیز همچون امام رضا (ع) در جایگاه ولیعهدی مأمون قرار می‌گیرد تا به امت بگوید و ثابت کند که مأمون و اطرافیان او شایستگی خلافت بر سر مسلمانان را ندارند و امام دیگری همچون امام حسن عسکری (ع) به لشکرگاه تبعید می‌شود؛ اما در همان‌جا حجت خدا را به دنیا می‌آورد تا در آخرالزمان برای نجات دین خدا قیام کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: درنتیجه هر امامی یک مسؤولیت خاص دارد و همه آن‌ها سلسله جبال و زینت دین هستند و در شرایط مختلف زمانی با روش‌های مختص به همان زمان رفتار می‌کنند تا از دین خدا محافظت کرده و مایه هدایت بشر باشند./9314//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات