۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۶۷۷
با محوریت حوزه علمیه خراسان شمالی؛

دوره آموزشی مهارت‌های زندگی در بجنورد آغاز شد

مراسم افتتاحیه دوره آموزشی مهارت‌های زندگی با محوریت اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.
دوره آموزشی مهارت های زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، افتتاحیه دوره آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه تابستان ۹۷ امروز با حضور حجت‌الاسلام ابوالفضل باقری، کارشناس کشوری رده سنی کوک و نوجوان در بجنورد برگزار شد.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی، در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: اداره فرهنگی حوزه علمیه استان در تابستان 97 اقدام به برگزاری دوره آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه کودکان 7 تا 12 سال می‌کند.

وی افزود: طلاب و اساتید و روحانیان برادر و خواهر که مایل به ثبت‌نام فرزندان پسر و دختر خود در این دوره هستند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به مدارس علمیه یا واحد فرهنگی مدیریت حوزه علمیه استان مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه دوره مزبور در قالب 24 جلسه کاربردی و به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی فرزندان طلاب و روحانیان استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: دوره آموزشی مهارت‌های زندگی حوزه علمیه خراسان شمالی شامل آموزش قرآن، زبان انگلیسی و کلاس‌های ورزشی مختلف ازجمله شنا، آمادگی جسمانی، تنیس و ژیمناستیک است.

وی ادامه داد: آموزش نقاشی، سفالگری، خوشنویسی، آشنایی با هنرهای نمایشی و رسانه، آموزش مهارت‌های زندگی، انتقال مفاهیم دینی در قالب بازی و سرگرمی، کامپیوتر و ACDL مقدماتی از دیگر محورهای این دوره‌های آموزشی است.

اکنون در خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه برادران و خواهران با هزار و 700 طلبه فعال بوده و همچنین تعداد 235 استاد در مدارس علمیه استان تدریس می‌کنند که از این تعداد 35 نفر استاد اعزامی و 200 نفر استاد بومی و ضمن تحصیل هستند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات