۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۶۹۸۷۵
استاد حوزه علمیه:

وزرای پیر و تاریخ گذشته توانایی رفع مشکلات اقتصادی را ندارند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وزرای پیر و منقضی شده اقتصادی توانایی ایجاد تعادل در بازار ارز را ندارند، گفت: بسیاری از بازاریان و تولیدی‌های کشور در در دولت تدبیر و امید ورشکسته و نابود شدند.
احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد سطح عالی حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات درس اخلاق که در مسجد فاطمةالزهرا(س) برگزار شد، گفت: آیات یکی پس از دیگری انسان را تذکر می‌دهد و انسان را به مراقبت و تزکیه دعوت می‌کند.

وی افزود: انسان با مراقبت و تزکیه به کمال می‌رسد معصیت و سرپیچی از دستورات الهی ثمره‌ای جز زیان برای انسان به همراه ندارد بنابراین انسان معنویت را باید اصل بداند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه بی توجهی به معنویات انسان را نابود می‌کند، ابراز کرد: عبادت برزخ انسان را به بهترین شکل رقم می‌زند انسان در انجام عبادات و عمل به دستورات الهی نباید امروز و فردا کند زیرا هر لحظه امکان دارد مرگ گریبان گیر انسان شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه عمل انسان زنده است، اظهار داشت: اعمال انسان حیات دارد و باطن فرد را می‌سازند.

وی با اشاره به اعتراضات اخیر بازاریان تهران، گفت: بازاریان در جلسات فراوانی به مسؤولان تذکر دادند ولی متاسفانه با بی توجهی آنان رو به رو شدند از این رو چاره‌ای جز اعتراض ندیدند بنده اطلاع دارم با گرانی ارز بسیاری از بازاریان میلیاردها تومان متضرر و زندگیشان نابود شد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه علما و مردم هرگز بازاریان معترض را اغتشاش‌گر نمی‌دانند، گفت: موضع‌گیری آیت الله صدیقی در نمازجمعه روز گذشته بسیار بجا و خوب بود زیرا بازاریان مردم بدی نیستند و افراد خوب و شریفی به شمار می‌روند آنان هرگز با انقلاب زاویه ندارند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه فقر دین انسان را تهدید می‌کند، عنوان کرد: دلار را خود این دولت گران کرد و ارز 4 هزار و 200 تومانی را تنها به نور چشمی‌های خود داد در حالی که بازاریان از این ارز محروم بودند.

وی ادامه داد: بازاریان افراد شریفی هستند اینان همیشه همراه انقلاب بودند برای همین تا مشاهده کردند جهت اعتراضشان تغییر کرده دست از اعتراض برداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی اضافه کرد: امروز بسیاری از تولیدی‌ها تعطیل شده و مسؤولان فکری برای تولید داخلی نمی‌کنند؛ امروز بسیاری از بازاریان ورشکسته شده و مغازه‌های خودشان را بسته‌اند؛ این در حالی است که مسؤولان منکر این وضعیت هستند و اوضاع کساد بازار را انکار می‌کنند و نابودی بازاریان را مشاهده نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دروغ علنی و ناکارآمدی سیاست اقتصادی دولت بسیاری از مردم را نابود کرد ما کشوری بودیم که سفینه به فضا فرستادیم، در عرصه نانو تکنولوژی حرف برای گفتن داشتیم، دارای هسته‌ای هستیم، دوربرد موشک‌های ما توانایی هدف قرار دادن آمریکا را دارد اما قدرت تعادل بازار خودمان را به خاطر وجود چهار پیرمرد منقضی شده که مسؤولیت اقتصاد کشور را بر عهده گرفته‌اند نداریم؛ این پیرمردان که دیگر طرح و برنامه‌ای برای ارائه ندارند دولت باید جوانان را روی کار بیاورد نه این افراد که خود میلیاردها تومان پول دارند و درد مردم را نمی‌فهمند.

وی ارزش افزوده را یکی از عوامل گرانی دانست و عنوان کرد: این ارزش افزوده بود که سبب شد طلا گران شود مقصد این ارزش افزوده نیز جیب دولت بود.

حجت الاسلام والمسلمین احدی در پایان گفت: اعتراض حق بازاریان بود اما برخی با سیاسی کاری درصدد ضربه زدن به اسلام برآمدند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات