۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۷۰۸۴۵
حجت الاسلام حائری زاده:

اخلاق، لازمه موفقیت یک طلبه است

استاد اخلاق حوزه علمیه اخلاق را از شروط موفقیت یک طلبه عنوان کرد و گفت: طلاب برای موفقیت در عرصه تحصیل و تبلیغ باید آراسته به علم و اخلاق باشند.
دوره میثاق طلبگی  داوطلبان ورود به حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد حسین حائری زاده، از اساتید اخلاق حوزه علمیه، بعداز ظهر امروز در برگزاری دوره «میثاق طلبگی» حوزه علمیه لرستان که در دانشگاه علامه طباطبایی خرم آباد در حال برگزاری است، گفت: از شروط موفقیت یک طلبه اخلاق است.

وی با تأکید بر اینکه طلاب باید قدر و جایگاه منزلت خود را بدانند، افزود: یک طلبه باید با جدیت و تلاش در امر تهذیب و علم اندوزی گام بردارد و همواره اخلاص و استقامت را سرلوحه رسالت طلبگی و تبلیغی خود قرار دهند.

حجت الاسلام حائری زاده به رسالت تبلیغی طلاب اشاره و عنوان کرد: طلاب برای موفقیت در عرصه تبلیغ باید آراسته به علم و اخلاق باشند و تبیین و ترویج معارف و آموزه های دینی و الهی پیش قدم باشند.

وی یک جوان طلبه را الگو خواند و گفت: طلاب ما باید از لحاظ علم، ادب و اخلاق الگو و اسوه دیگر جوانان باشند و یک طلبه موفق باید صداقت و راستگویی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

استاد حوزه علمیه اخلاص عمل، هوشیاری و آراستگی به ویژگی های اخلاقی و تهذیبی و داشتن پشتکار را از جمله ویژگی های طلاب عنوان کرد و ادامه داد: طلاب با بصیرت و هوشیاری در عرصه تبلیغ و انجام رسالت طلبگی باید در برابر توطئه های دشمن موفق عمل کنند.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن و اینکه امروزه جامعه ایرانی و خانواده های ایرانی را هدف قرار داده اند، گفت: بصیرت و هوشیاری طلاب و مبلغان لازمه مقابله با توطئه ها و دسیسه های فرهنگی دشمن است.

حجت الاسلام حائری زاده کم رنگ کردن ارزش های دینی بین نسل جوان، فروپاشی کانون خانواده ها، رواج بی حجابی و بی بند وباری و از بین بردن هویت جوانان را از جمله هجمه های امروز دشمنان در جبهه جنگ نرم خواند و افزود: طلبه برای موفقیت در مسیر طلبگی و انجام رسالت تبلیغی باید در کنار ارتقای علم و اخلاق توانمندی خود را برای انجام رسالت تبلیغی و مقابله با توطئه های فرهنگی به کار گیرند./9451/پ203/ب1

ارسال نظرات