۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۵۷۰۹۳۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی:

سیاست دینی عامل ایستادگی مردم در مقابل استکبار بود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: سیاست دینی عامل ایستادگی مردم در مقابل استکبار جهانی بود.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ظهر دوشنبه در اجتماع عظیم صادقیون در حرم مطهر رضوی گفت: شخصیت امام صادق (ع) در ابعاد مختلف تابلوی تشکل تشیع است اگر بخواهیم در ابعاد گوناگون امام صادق (ع) و معارف آن حضرت تحلیل داشته باشیم از عهده مطلب برنخواهیم آمد.

وی افزود: شخصیت ولایت مدارانه سیاسی آن حضرت نقطه عطفی است امام صادق (ع) به‌عنوان رئیس مذهب الگوی قطعی برای ماست تا بتوانیم از آن در عرصه سیاست حرکتی خود استفاده کنیم آنچه برای ما در این نظام اهمیت دارد شناخت حرکت امام در نظام امروز جهان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در تحلیل شخصیت سیاسی امام صادق (ع) اظهار کرد: دو جریان را در رفتار امام مشاهده می‌کنیم که در تضاد و پارادوکس است یکی این‌که امام شخصیت 18 ساله‌ای را بیش از شاگردان خود تکریم می‌کند چون او ادامه‌دهنده راه ائمه (ع) است راوی می‌گوید در منی امام او را بالای همه محدثان نشاند.

آیت‌الله علم الهدی یادآور شد: این‌یک بعد امام ازنظر نشاط سیاسی است. سدیر صیرفی می‌گوید به خانه امام صادق (ع) رفتم دیدم مأموران خانه را محاصره و امام در حصر است. امام بیرون نمی‌آید و من هم امکان دسترسی ندارم. یک روز صبح زود رفتم مأموران نبوده و وارد منزل امام شدم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در حیاط خانه بود ناراحت شدم و گفتم جایز نیست در منزل باشید اگر الآن قیام کنید با یارانی که دارید می‌توانید بساط بنی‌عباس را جمع کنید امام فرمود فکر می‌کنید چند نفر طرفدار دارم گفتم صد هزار نفر هوادار شما هستند.

امام‌جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش گفت: حضرت فرمود به ینبوع می‌روم باهم سوار مرکب شده و به ینبوع رفتیم مدتی سیر کرده و به مکانی سرسبز رسیدیم هنگام اذان و آماده برای نماز شدیم حدود 17 بزغاله بود حضرت گفت اگر به این تعداد طرفدار داشتم هرگز در خانه نمی‌نشستم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نهضت و قیام امام خمینی (ره) افزود: یک شاگرد امام صادق (ع) امام خمینی (ره) بود که در مقابل استکبار جهانی ایستاد و با پیروزی انقلاب اسلامی هزاران جوان جان خود را دادند و تا حالا هم در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

وی اظهار کرد: کسانی که پای درس امام صادق (ع) می‌نشستند مدیریت و حکومت نداشتند. آنان علم دین و شریعت داشتند اما مملکت‌داری را بلد نبودند. ما یک سیاست دینی و یک دین سیاسی داریم. مردم زمان امام صادق (ع) این مطلب را درک نکردند مردم بین دین سیاسی و سیاست دین اشتباه کردند.

امام‌جمعه مشهد یادآور شد: امام صادق (ع) دنبال سیاست دینی بودند. منصور دوانقی از دین استفاده کرد سیاست دینی همان چیزی است که چهل سال مردم ما در مقابل استکبار ایستاده‌اند و همچنان مقاومت و پایداری می‌کنند./۹۳۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات