۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۵۷۱۰۰۹
امام جمعه همدان:

با انتخاب موضوع مناسب باید مخاطب را جذب کرد

آیت الله طه محمدی گفت: باید کاری کنیم به قدری مطالب برای افراد جذابیت داشته باشد که مردم ذوب در سخنرانی شوند و با جان و دل به آن گوش دهند.
آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در دیدار مدیران حوزه علمیه شهرستان اسدآباد با اشاره به لزوم تدریس و آشنایی مردم با معارف دینی گفت: مراسم برخی از سخنرانان متاسفانه برای مردم جاذبه ای ندارد وباید در این زمینه فکری جدی شود.

وی افزود: در مراسم ها همه اقشار حضور دارند و همه در یک سطح علمی نیستند باید با استفاده از مطالب مختلف برای شرح موضوع  مردم را جذب خود کنیم.

آیت الله طه محمدی گفت: بنده برای آنکه شنونده خسته نشود در کلاس تنها در بعد فلسفی بحث نمی کنم و درکنار آن از شعر و ادب و داستان نیز برای جا انداختن مطلب بهره می برم.

وی توانایی در منبر را متکی به سلیقه دانست و افزود: باید به قدری مطالب برای افراد جذابیت داشته باشد که مردم ذوب در سخنرانی شوند و با جان و دل به آن گوش دهند.

امام جمعه همدان وظیفه حوزه را در تربیت طلاب و مبلغان سنگین عنوان کرد و گفت: در گام اول باید استاد و مبلغی فاضل را تربیت و او را به جامعه تحویل دهیم.

وی ادامه داد: اگر این کار انجام نشود نمی توانیم آن طور که باید حق نهج البلاغه را ادا کنیم از این رو نیاز امروز ما یک طلبه فاضلی است که توانایی های بالا را داشته باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان انتخاب موضوع را لازمه داشتن سخنرانی گیرا توصیف کرد و گفت: بعضی از خطبه های نهج البلاغه برای کسی که تا به حال آن را نخوانده بسیار سنگین است بنابراین باید موضوعاتی که قابل درک است را شرح دهیم.

وی خاطر نشان کرد: به طور مثال امروز موضوعی که مردم آن را با وجود خود درک می کنند مانند مسائل اقتصادی و جلوگیری از افراط و تفریط می تواند موضوع خوبی باشد.

امام جمعه همدان در پایان با بیان این مطلب که ما در حق امیر المومنین جفا کردیم اظهار داشت: جرج جرداق مسیحی 200 بار نهج البلاغه را خوانده است اما متاسفانه بسیاری از روحانیان ما یک بار هم این کتاب مهم را حتی ورق هم نزده اند./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات