۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۷۱۲۵۶
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت خبر داد؛

اعزام ۸۵ هزار حاجی به مکه و مدینه

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان این‌که امسال حدود ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر حاجی به مکه و مدینه اعزام خواهند شد، گفت: طرف سعودی متعهد شده است؛ عزت، امنیت و آرامش حجاج را تأمین کنند.
قاضی عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در گردهمایی حجاج بیت الله الحرام آذربایجان‌شرقی که در سالن ژیمناسیوم دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: سفر حج اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد که قابل مقایسه با دیگر سفرها نیست.

وی با بیان این‌که زیارت قبور مطهر ائمه بقیع، زیارت مضجع شریف پیامبر گرامی اسلام، خانه حضرت زهرا(س) و حضور در مسجد النبی تنها بخشی از برکات حضور حجاج در جریان سفر به حج است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انبیا، اولیای الهی، ائمه اطهار و فرشتگان الهی طواف خانه کعبه می‌کنند و چه فرصت مغتنمی که نصیب حال حجاج می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان این‌که خداوند متعال بهشت ارزانی حجاجش کرده است، گفت: در روایت آمده است؛ هر کس می خواهد به خیر دنیا و آخرت دست یابد، قصد خانه کند، هم به شما دنیا می دهد و آخرت. قلب حاجی در مناسک حج و جامعه از پرتو این مناسک عظیم نورانی می شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود به ارایه توصیه‌هایی پرداخت و اظهار داشت: روابط سیاسی ایران و عربستان در بدترین شرایط قرار دارد، به‌گونه‌ای که در عرصه‌های بین‌المللی میان دو کشور اختلافات فراوانی وجود دارد، اما توافق کرده‌ایم که مسأله حج را به روابط سیاسی گره نزنند، که این امر نیز اتفاق افتاده است.

وی با بیان این‌که امسال حدود 85 هزار و 200 نفر حاجی به مکه و مدینه اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: طرف سعودی متعهد شده است؛ عزت، امنیت و آرامش حجاج را تأمین کنند و شرایط امسال نسبت به سال‌های گذشته نیز بهتر است، اما باید دانست که هدف سازمان حج و بعثه رهبری در حج کار سیاسی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: در برخی کشورهای اروپایی کمپین نرفتن به حج تشکیل دادند و مردم را از اعزام به حج ترساندند، در حالی که پس از اعزام سال گذشته مردم مشاهده کردند که همه حجاج با سلامتی و امنیت کامل بازگشتند، این شرایط نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که تحول روحی و اعتقادی در مناسک حج وجود می‌آید، گفت: عزت و کرامت امت اسلامی در حج به نمایش گذاشته می‌شود، بر این اساس؛ شعار حج امسال «حج؛ حول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» انتخاب شده است.

وی با بیان این‌که تحول روحی و اخلاقی هدف اصلی حج است، گفت: حاجی در کنار پیامبر و کعبه از خداوند متعال مدد می‌گیرد تا تحولی در روح و روانش به وچود آید، همچنین حضور در مناسک کمکی برای تحقق سبک زندگی دینی و نبوی است، حج می‌رویم تا از زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) الگو بگیریم و راهی روشن برای ادامه زندگی برگزینیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: ایران اسلامی امروز افتخار دارد در قله عزت جهان اسلام قرار گرفته و توانسته است افراطی گری را در منطقه و داعش را با همه حامیان شکست دهد و پرچم اسلام را به دست گیرد، آنجا که می رویم می خواهیم عزت و کرامت امت اسلامی را به نمایش بگذاریم./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات