۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۷۲۰۰۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اهواز، شرکت کودکان بهبهانی در جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری شب شعر «جانِ جهان» در کتابخانه مرکزی خوزستان و برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در کتابخانه عمومی شهدای شهر آزادی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اهواز با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی، معاون فرماندار و اعضای انجمن در محل فرمانداری اهواز برگزار شد.

در این جلسه، لطیف حیائی اهوازی، معاون سیاسی امنیتی فرماندار اهواز، عنوان داشت: یکی از مسائل مهم در حوزه آسیب های اجتماعی در سراسر کشور، ساماندهی به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در بخش های مختلف است که  از برنامه های اساسی وزارت کشور قلمداد می شود؛ یکی از بحث های ساماندهی، توسعه زیر ساخت های فرهنگی این مناطق از جمله احداث کتابخانه های عمومی است.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار اهواز گفت: انتظار داریم اعضا انجمن کتابخانه های عمومی، به مناطق  کم برخوردار و توسعه نیافته نگاهی ویژه ای  در مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی داشته باشند؛ همگام و منسجم باید در این مناطق به دنبال اجرای اهداف این طرح ها در حوزه اجتماعی باشیم.

همچنین منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان اظهار داشت: یکی از مباحث مهم، بحث آسیب های اجتماعی در مناطق کم برخوردار است و در حال حاضر استانداری، وزارت کشور و مقام معظم رهبری به این کار اهتمام دارند، ما نیز متاثر از این اقدام در اداره کل کتابخانه های عمومی استان به واسطه ایجاد فضای فرهنگی برای زدودن فقر آموزشی و فقر اطلاعاتی موجود در این مناطق، عمده برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی، زیر ساختی، راه اندازی و احداث کتابخانه ها را  آغاز کردیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان تصریح کرد: 12 پروژه در حال ساخت در استان داریم که بدون استثنا همه این 12 پروژه در مناطق کمتر توسعه احداث شده و 2 کتابخانه در کوی رمضان و کوی ملاشیه در اهواز که از نظر ساختمانی 100 درصد تکمیل و آنچه باقی مانده انشعابات آب و برق است که ان شاءالله با کمک و همکاری صمیمانه شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آبفا اهواز به زودی حل خواهد شد.

شرکت کودکان بهبهانی در جشنواره کتابخوانی رضوی

فاطمه زواره، مسؤول کتابخانه عمومی آیت الله وحید بهبهانی از برگزاری نشست قصه گویی از سری کتب کودک هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر خبر داد.

زواره با اعلام این خبر افزود: کتابخانه عمومی آیت اله وحید بهبهانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری نشست قصه گویی از سری کتب کودک هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و نیز انجام مسابقه نقاشی بر اساس داستان نقل شده از کتاب«مژده گل» در سالن کتابخانه انجام کرد.

در ادامه این برنامه دختران شرکت کننده با هدف تبلیغ و آشنایی همشهریان با هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور در آرامگاه شهدای گمنام، مقبره شاعر فرهیخته سید محمد سید و آرامگاه آخوند ملاعلی اقدام به توزیع پوسترها و برگه های مربوط به جشنواره رضوی کردند.

شرکت کودکان عشایر منطقه ییلاق بهبهان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

اسماعیل سرورپور، مسؤول کتابخانه عمومی ارجان بهبهان از برگزاری مسابقه نقاشی از منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بین عشایر ییلاقی بهبهان خبر داد و افزود: هدف از این برگزاری این برنامه آشنایی با ائمه اطهار در بین کودکان و نوجوانان مناطق عشایری است.

سرورپور ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن تابستان و حضور عشایر در این مناطق و همچنین برگزاری مسابقات هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بین عموم مردم به ویژه کودکان، پس از عبور از مناطق صعب العبور کوهستانی با حضور در منطقه ییلاقی در جمع عشایر بهبهان، کودکان و نوجوانان عشایر در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

وی گفت: پس از قصه گویی از داستان های کتاب « مژده گل»، کودکان عشایر به نقاشی از آن داستان پرداختند.

این مسابقات در بخش خانوادگی نیز با استقبال گرم خانوادهای عشایر روبه رو شد و در پایان به نفرات برتر جوایزی تقدیم گردید.

برگزاری شب شعر «جانِ جهان» در کتابخانه مرکزی خوزستان

حسین بهبهانی، رئیس کتابخانه مرکزی خوزستان از برگزاری شب شعر «جانِ جهان» در کتابخانه مرکزی خوزستان خبر داد و گفت: در این مراسم که در سالن کنفرانس این کتابخانه برگزار شد شعرهایی با موضوع آزاد و نیز آثاری با محوریت تبیین ابعاد شخصیتی حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و نیز تکریم «روز دختر» خوانده شد.

بهبهانی ادامه داد: در این همنشینی ادبی، بیش از سی نفر از شاعران استان از جمله سید شهاب‌الدین طباطبایی، مصطفی اسماعیلی (سینا)، وحید کیانی، علیرضا شکرریز، مونا عطایی، حسین علی ‌پور، سیده زینب طباطبایی، مریم اشکانی، سپیده شهبازی، لطف ‌الله ناصری، سیما منصوری، رئوف حسن ‌پور، محمدحسین باقری فر، میلاد موحدی راد به شعرخوانی پرداختند.

برگزاری نشست قصه گویی کتاب " مژده گل " و مسابقه نقاشی در کتابخانه عمومی ولایت اهواز

زینب قنواتی، مسئول کتابخانه عمومی ولایت اهواز از برگزاری نشست قصه گویی کتاب " مژده گل " داستان هایی از زندگی امام رضا(ع) به نوشته محمود پور وهاب و مسابقه نقاشی از این کتاب درهشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری مؤسسه قرآنی مشکات النور این شهرستان درمحل کتابخانه خبر داد.

قنواتی گفت: کودکان عضو مؤسسه قرآنی با شنیدن قصه کتاب داستان های از زندگی امام رضا (ع) و کشیدن نقاشی بسیار جذاب با امام رضا(ع) آشنای بیشتری پیدا کرد.

وی گفت: در این مسابقه نقاشی، که با ارائه برگه های مخصوص هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به کودکان همراه بود بسیاری از این کودکان به عضویت کتابخانه در آمدند.

برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در کتابخانه عمومی شهدای شهر آزادی

نرگس موسوی، مسئول کتابخانه عمومی شهر آزادی اندیمشک، از برگزاری مراسم جشن باسعادت میلاد بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر در محل کتابخانه عمومی شهدای شهر آزادی با حضور شجاعی معاون شهرداری شهر آزادی خبر داد.

موسوی ضمن گرامیداشت مراسم جشن باسعادت میلاد بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه معصومه برگزاری چنین مراسماتی را گامی مفید درجهت آشنایی با سیره رفتاری  و زندگانی این بانوی مکرم اسلام دانست و گفت: تبعیت و الگوپذیری از آن بانوی مقدس لازمه ارتقاء مقام بانوان جامعه اسلامی بوده و برکات و آثار معنوی آن در زندگانی آشکار خواهد شد.

در این مراسم پس از معرفی کتاب «مهر ولایت در آسمان ایران» نوشته آیت الله علی کریمی جهرمی، شرح زندگانی حضرت امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) توسط مسؤول کتابخانه انجام شد؛ همچنین معرفی کتاب «کاش تورا می دیدم» نوشته مژگان شیخی که به معرفی شخصیت وزندگانی این بزرگوار بانوی گرانقدر حضرت معصومه(س) می پردازد، صورت گرفت.

در پایان این مراسم با اهداء جوایزی به شرکت کنندگان مسابقه کتابخوانی ماه مبارک رمضان از اعضای دختر این کتابخانه تقدیر شد./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات