۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۷۲۶۱۵

بیش از ۶ هزار موقوفه در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی موقوفات استان خبر داد و گفت: بیش از ۶ هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه در استان وجود دارد.
علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور امام جمعه تبریز همراه بود، اظهار داشت: ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات استان از مهم‌ترین اهداف سازمان در آذربایجان‌شرقی است.

وی با بیان این‌که سال گذشته بیش از ۱۰۰ مورد وقف جدید در سراسر استان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون حدود ۴۰ مورد وقف جدید ثبت شده است که انتظار داریم با ادامه روند کنونی امسال موقوفات ثبتی استان در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجه داشته باشد.

حجت الاسلام مصائبی از راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی موقوفات استان خبر داد و گفت: بیش از 6 هزار موقوفه و 20 هزار رقبه در استان وجود دارد، البته بسیاری از موقوفات و رقبات استان هنوز احیا نشده‌اند که در صورت تحقق این مسأله شاهد تحولی مهم در عرصه وقف کشور خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به موقوفه عظیم ربع رشیدی تبریز یادآور شد: این موقوفه که سابقه چندصد ساله دارد، افزون بر استان‌های مختلف کشور، در دیگر کشورهای منطقه نیز موقوفه دارد که برای احیای آن نیازمند عزم ملی و فراملی هستیم.

وی احیای موقوفات ربع رشیدی و قائم مقام فراهانی را ضروری دانست و گفت: بسیاری از رقبات این موقوفات به عنوان یکی از بزرگترین موقوفات جهان اسلام هنوز احیا نشده و در این زمینه نیاز به کمک و همراهی همه نهادها هستیم، با این حال دستگاه وزارت امور خارجه نیز باید پای کار باشد.

حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه احیای موقوفات، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی جزو ماموریت های اصلی اوقاف و امور خیریه است، تصریح کرد: سال گذشته در راستای اجرای نیت واقفان بیش از 600 نفر در استان برای اولین بار به زیارت مرقد امام رضا (ع) اعزام شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که بیش از 200 نفر برای اولین بار از محل نیات واقفان به عتبات اعزام شده‌اند، گفت: حمایت از 2 هزار و 500 دانش آموز نیازمند، اعطای حدود 100 کمک هزینه ازدواج و 200 مورد کمک به بیماران نیازمند از دیگر اقدامات انجام شده است./935/پ204/ب1

ارسال نظرات