۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۷۲۸۹۱
معاون تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

قرآن سرلوحه فعالیت هیأت و تشکل‌های مذهبی باشد

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر قرآن محور بودن مراسم ماه محرم، گفت: باید ترویج فرهنگ قرآنی، سرلوحه برنامه‌های هیأت‌ها و تشکل‌های مذهبی باشد.
حجت الاسلام ایزانلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام بابا محمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، امروز در نشست کمیته اجرایی فعالیت‌های قرآنی در هیئت مذهبی استان، اظهار کرد: آموزه‌های قرآنی و اجرای فرمان‌های الهی باید در هیئت‌های مذهبی در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید ترویج فرهنگ قرآنی، سرلوحه برنامه‌های هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی باشد، افزود: قرآن منشأ خیر و برکت در زندگی انسان است و با تأمل و عمل به آیات قرآن کریم، شاهد رفع مشکلات و موانع در هر عرصه‌ای خواهیم بود.

حجت اسلام ایزانلو تصریح کرد: ضروری است مسؤولان هیئت‌های مذهبی در مراسم و محافل مذهبی و عزاداری ماه محرم به قرائت قرآن و بیان اهداف عاشورا توجه کرده و روحانیان مبلغ هم به تبیین و تشریح فرهنگ عاشورایی بپردازند.

وی گفت: قرآن کریم بهترین هدایتگر انسان‌ها به‌سوی خیر بوده و صراط مستقیم را برای بندگان نمایان می‌کند که سعادت و خوشبختی را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام ایزانلو اظهار داشت: دشمنان به دنبال تخریب چهره اسلام هستند؛ زیرا از فراگیر شدن اسلام وحشت دارند و به همین دلیل از همه ابزارهای خود در راستای تخریب و تحریف دین مبین اسلام بهره گرفته‌اند؛ اما در این راه به موفقیتی دست نیافته‌اند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از فعالان برتر حوزه مسجد در استان به مناسبت هفته جهانی مسجد، افزود: مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است که انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.

وی اضافه کرد: در این راستا و به‌منظور ارج نهادن به فعالیت‌های فعالان مساجد، در هر شهرستان برترین‌های مساجد اعم از امام جماعت، هیئت امنا، خادم، مسؤول کانون فرهنگی، فرمانده پایگاه بسیج و مؤذنان مسجد تجلیل می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هدف از برگزاری مراسم تجلیل از فعالان مسجد را تکریم و معرفی الگوهای برتر مسجد عنوان کرد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات