۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۷۲۹۵۸
یادداشت؛

اشتباه استراتژیک شیطان و فرصت استراتژیک ما

حقیقت این است که جنگ مالی دشمن بیش از آن‌که برای ما تهدید باشد یک فرصت طلایی به جهت واقع‌نگری و بازگشت به ارزش‌های حیاتی نظام و یک تهدید جدی برای امریکا در راستای مرگ سلطه دلار است.
ایران آمریکا ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، امریکایی‌ها قرن ۲۱ را (آن‌طور که در کتاب «استراتژی امنیت ملی امریکا در قرن ۲۱» نوشته و در سال ۱۹۹۸ میلادی منتشر کردند و آن‌طور که اندیشمندانی نظیر فوکویاما و هانتینگتون پیش‌بینی کرده بودند) قرن کدخدایی و سلطه مقتدرانه هژمون تک‌قطبی امریکایی بر جهان تصویر کرده و بر این باور بودند که پس از فروپاشی شوروی، اندیشه لیبرال سرمایه‌داری حاکم بلامنازع بر جهان خواهد شد. 

آنان پیش‌بینی کرده بودند: «حکومت ایران طی ۲۰ سال آینده و قبل از ۲۰۱۸ سقوط خواهد کرد»، «ایران یا باید دست از جمهوری بردارد و به یک حکومت قرون وسطایی تبدیل شود و یا باید از اسلامی بودن دست بکشد و هضم در نظام سیاسی جهان (نظام سلطه) بشود»، «رژیم سوریه تغییر کرده و با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) صلح نموده و رابطه برقرار خواهد کرد»، «عمق اختلافات بین ایران و عراق، ترکیه و سوریه، عراق و ترکیه و... منطقه را وارد یک جنگ بزرگ کرده و همین امر سبب تغییرات بنیادین در جغرافیای منطقه خواهد شد»، «سقوط جمهوری اسلامی ایران مانند سقوط شوروی که سبب سقوط کمونیسم در جهان شد سبب سقوط حکومت‌های دینی و نابودی تفکر بنیادگرایی دینی خواهد شد»، «بین رژیم‌های عربی در منطقه با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) صلح برقرار شده و همین امر سبب ایجاد اتحاد عربی علیه ایران خواهد شد»، «خاورمیانه بزرگ و جدید با تقسیم هر یک از کشور‌های منطقه به چند کشور کوچک‌تر، بر اساس توازن قدرت و مبتنی بر اقتدار رژیم صهیونیستی و سلطه اسلام کنترل شده وهابی ایجاد خواهد شد» و.... 

اما جمهوری اسلامی ایران با عبور از گردنه‌های خطرناک و غلبه بر انواع فتنه‌ها، براندازی‌ها، تحریم‌ها و توطئه‌های رنگارنگ رفته رفته به قدرت مسلط منطقه تبدیل شده و نقشه‌های شیطانی آنان را در عراق و سوریه عقیم و تروریسم تولیدی امریکا در منطقه را نابود و سبب تقویت محور مقاومت و تضعیف محور شرارت «غربی، غبری، وهابی» شد و اینک تقریباً تمام پیش‌بینی‌های نوسترآداموسی شیطان بزرگ قبل از رسیدن به سال ۲۰۲۵ تحت تأثیر انقلاب اسلامی و ظهور قدرت‌های جدید اشتباه از آب درآمده و همین امر امریکا را بیش از پیش عصبانی کرده و همین عصبانیت سبب بروز یک اشتباه استراتژیک در هیئت حاکمه امریکا مبنی بر راه‌اندازی جنگ مالی و استفاده از مزیت استراتژیک دلار علیه ایران شده است. با این اشتباه دیر یا زود دنیا شاهد از بین رفتن مزیت استراتژیک دلار برای امریکا و خروج کشور‌ها از زیر سلطه دلار خواهند بود. 

امروز جمهوری اسلامی ایران تحت تأثیر عوامل متعدد (عمدتاً) داخلی دچار التهاب اقتصادی شده و سوء مدیریت، برجام‌زدگی، اعتماد غلط به دشمن، غفلت از ظرفیت‌های داخلی، سیاست‌زدگی، حزب‌بازی، رانت‌خواری، پدیده زشت و متعفن آقازادگی، فساد اقتصادی، عدم تحقق قول‌ها و وعده‌های انتخاباتی، توسعه فقر عمومی، تبعیض، تشدید مشکلات معیشتی مردم، تعطیلی کارخانجات، اشرافی‌گری و... سبب آسیب دیدن جدی باور‌ها و ایمان مردم و تخریب دیوار اعتماد آنان به نظام و مسئولان و ناامیدی و یأس مردم شده و زمینه را برای بهره‌برداری حداکثری دشمن فراهم کرده است. 

قماربازان امریکایی در موج سوم براندازی در حقیقت به آب و آتش زده و روی مهم‌ترین ظرفیت و توانمندی خود یعنی دلار شرط‌بندی کرده و استراتژی جنگ مالی خود را دقیقاً بر بستر بن‌بست‌های داخلی و آسیب‌های روحی و روانی و فکری مردم ایران استوار ساخته‌اند. آنان معتقدند که جنگ مالی و تشدید فشار اقتصادی با انجام عملیات سنگین روانی سبب عصیان مردم و ظهور اغتشاشات و شورش علیه حاکمیت خواهد شد و مردم از ترس دشمن به دشمن پناه برده و از ترس مرگ خودکشی خواهند کرد.

امریکایی‌ها برای بهره‌برداری حداکثری و دامن زدن به اغتشاشات احتمالی در ایران اقدام به سازماندهی عوامل متعدد مشتمل بر «منافقین»، «سلطنت‌طلب‌ها»، «فرق ضاله» «سست کمربندها»، «جاسوسان و نفوذی‌ها»، «تروریست‌ها» و... نموده‌اند تا در لحظه مناسب بر اغتشاشات قشری و صنفی سوار شده و نظام را به کرنش و تسلیم در برابر زیاده‌خواهی آنان وادارند. 

حقیقت این است که جنگ مالی دشمن بیش از آن‌که برای ما تهدید باشد یک فرصت طلایی برای ما جهت واقع‌نگری و بازگشت به ارزش‌های حیاتی نظام و یک تهدید جدی برای امریکا در راستای مرگ سلطه دلار است. مسئولان و دولتمردان ایران در قوای سه‌گانه با «بازنگری و ترمیم اساسی و بنیادین تیم اقتصادی»، «حذف برخی افراد آلوده و نشان‌دار در حوزه فساد اقتصادی از مصادر امور»، «برخورد قاطعانه و پرحجم با مفسدان اقتصادی»، «ارائه بسته‌های آرامش‌بخش اقتصادی» «اعتماد و استفاده از ظرفیت‌های داخلی» «برنامه‌ریزی برای خروج از سلطه دلار و ایجاد پیمان‌های دوجانبه پولی با سایر کشورها» و... نسبت به خنثی‌سازی توطئه دشمن و ترمیم اعتماد مخدوش شده ملی اقدام نمایند. تردیدی نیست که ملت بزرگ ایران به‌محض مشاهده عزم جهادی و انقلابی مسئولان برای حل مشکلات کشور مانند دفعات پیشین به میدان آمده و روسیاهی به زغال شیطان بزرگ خواهد ماند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: کیهان

ارسال نظرات