۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۷۳۰۷۴
آیت‌الله علم الهدی:

طرح ولایت مقدمه سربازی برای رهبری است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که دانشجویان افسران جنگ نرم هستند، گفت: طرح ولایت مقدمه سربازی برای رهبری است.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد امروز در دیدار دانشجویان بسیجی شرکت‌کننده در طرح ولایت دانشگاه‌های خراسان گفت: شما برادران و خواهران افسران جنگ نرم هستید و باید برای سربازی ولایت آماده شوید.

وی افزود: فعالیت‌های جهادی شما در سال گذشته برای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و امسال در حاشیه شهر مشهد آثار مؤثری برای قشر آسیب‌دیده داشت قدرت ایمان و تقوای شما باعث شد تا کاری به‌مراتب بالاتر از عمران و آبادی مادی صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی سپس با اشاره به شرایط فعلی کشور اظهار کرد: تعبیرات رهبری از سه سال گذشته همه هشدارهای فرهنگی است امام‌جمعه هر شهر فرمانده قرارگاه فرهنگی آن شهر است علت نام بردن قرارگاه فرهنگی به دلیل آن است که در جنگ نرم قرار داریم.

امام‌جمعه مشهد یادآور شد: جنگ نرم به‌مراتب مشکل‌تر از جنگ سخت است. تعبیر رهبری این است که میدان جنگ نرم دشمن دانشگاه‌هاست که همه تأثیرپذیری‌های جامعه از دانشگاه است بنابراین طرح ولایت طرح سرباز سازی و رزمنده آفرینی برای این جبهه فرهنگی است.

آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: شما در طرح ولایت باید مواد و آموزش‌هایی که یک سرباز لازم دارد یاد بگیرید. تاکتیک‌ها را با روش‌های جدید و متقارن با جنگ نرم فرابگیرید دشمن در جنگ نرم به دنبال تسلیم و مسلط شدن بر ماست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری سپس با برشمردن ویژگی‌های جنگ سخت گفت: هنگامی‌که جنگ سخت شروع می‌شود دشمن حمله کرده و تهاجم او در جبهه رزم است ابتدا به زیرساخت‌ها حمله می‌کند تأسیسات آب برق گاز را از کار می‌اندازد و سپس به رزمنده تهاجم می‌کند.

وی افزود: تفاوت جنگ نرم و جنگ سخت در این است که در جنگ سخت دشمن همه تهاجم را باهم انجام می‌دهد، همه را در کنار هم و در عرض هم قرار می‌دهد اما در جنگ نرم دشمن رصد می‌کند و می‌بیند در کدام بخش فرهنگی سیاسی و اقتصادی زمینه برای نبرد وجود دارد.

امام‌جمعه مشهد یادآور شد: در جنگ نرم و در بعد سیاسی دشمن شکست خورد و در فتنه 78 و 88 کاری از پیش نبردند. نسل سوم و چهارم انقلاب در بعد فرهنگی هدف دشمن است دشمن تلاش دارد تا دین و ایمان و عشق مردم به اهل‌بیت را از آنان بگیرد و دیگر دفاعی برای انقلاب باقی نماند.

آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد مردم را مستأصل کند تا دفاع از نظام در فکر و جان مردم قرار نگیرد دست‌وپا گیر بودن مسائل معیشتی هر آدمی را در جریان رسیدن به هدف به‌زانو درمی‌آورد مردم دیگر درحرکت‌های ضد فرهنگی نظام به میدان نمی‌آیند.

وی تأکید کرد: شما سربازان ولایت هستید رهبری چند سال پیش امروز را پیش‌بینی کرده بود طرح اقتصاد مقاومتی را ارائه و متأسفانه مسئولین و مردم همراهی نکردند نتیجه این شده که امروز همگی گرفتارشده‌ایم./934/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات