۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۷۳۲۸۳
حجت الاسلام آزادی خواه در گفت‌وگو با رسا:

مسؤولان منافع ملی را قربانی مصالح شخصی نکنند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نتیجه مذاکره با دشمن کینه توز را سبب عقب ماندگی در توسعه و پیشرفت دانست و از مسؤولان خواست که منافع ملی را قربانی مصالح شخصی نکنند.
حجت الاسلام احد آزادی خواه

حجت الاسلام احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سخن از مذاکرات مجدد با آمریکا را اشتباه و خطایی بزرگ دانست و گفت: خروج آمریکا از برجام بدعهدی و بی منطق بودن او را بار دیگر به همه اثبات رساند.

وی افزود: طبق منابع دینی اسلام انسان مومن از یک جا دوبار ضربه نمی‌خورد از این رو ما نباید یکبار دیگر برجام نافرجام را در قالب مذاکرات جدید تجربه کنیم.

حجت الاسلام آزادی خواه با تاکید براینکه کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند و یا از پیشنهاد ترامپ استقبال می‌کنند باید در شعور سیاسی خودشان بازنگری داشته باشند، ابراز کرد: ایران در این پنج سال می‌توانست بهترین پیشرفت‌ها را در حوزه هسته‌ای و سایر حوزه‌های علمی و فناوری و همچنین در تقویت اقتصاد مقاومتی داشته باشد در حالی که به خاطر برجام، هسته‌ای ما به صورت تعلیق درآمد و اقتصاد مقاومتی معطل برجام ماند اما نتیجه چه شد؟ آمریکا به راحتی یک شبه از برجام خارج شد و این منطق مذاکره با آمریکا است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس مذاکره مجدد ایران با آمریکا را خیانت به مردم دانست و اظهار داشت: اینکه ما بخواهیم چند سال دیگر به امید مذاکره کشور را در عرصه توسعه و پیشرفت عقب بیاندازیم خیانت به مردم است؛ بنابراین نتیجه مذاکره با آمریکا چیزی جز خفقان نخواهد بود.

نماینده مردم ملایر ادامه داد: بنده معتقدم افرادی که از مذاکره با آمریکا استقبال می‌کنند از پیشنهاد ترامپ ذوق زده می‌شوند باید مطالعات اولیه خودشان را در زمینه  سیاسی بالا ببرند و با مردم صادقانه برخورد کنند و ببینند آیا منافع ملی برایشان اهمیت دارد یا منافع شخصی خودشان مهم‌ است چرا که  اقتضای منافع ملی این نیست.

وی اضافه کرد: مگر قرار نبود با برجام سایه تحریم‌ها، جنگ و ناامنی از سر کشور برداشته شود در حالی که دشمنان در طول مسیر برجام داعش را بر ما تحمیل کردند، انواع تحریم‌ها را بر سایر تحریم‌ها افزودند، بدهکاری ما را ندادند، هواپیماها خریداری نشد و خط اعتباری بانک‌های ما آزاد نشد، در نخستین هفته آغازین موافقت نامه برجام بود که ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد بنابراین در مساله برجام هیچ اتفاق خاصی رخ نداد.

حجت الاسلام آزادی خواه در پایان با بیان اینکه برخی افراد می‌گویند حالا که آمریکا از برجام خارج شده تازه فهمیدیم برجام چه منافعی داشت، خاطرنشان کرد: بله برجام می‌توانست منافع داشته باشد مخالفین برجام نیز حرفشان در این بود که آمریکا هرگز منافع ایران را در نظر نخواهد گرفت و به طور قطع به معاهده بین المللی برجام پایبند نخواهد ماند؛ بنابراین برجام یک سادگی و در واقع بی توجهی به اصول سیاست بود./813/ت۳۰۲/ق

 

ارسال نظرات