۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۷۳۵۸۷
امام جمعه زیرکوه:

امربه‌معروف باید آگاهانه و از روی بصیرت باشد

امام جمعه زیرکوه گفت: باید به شبهات در خصوص امربه‌معروف و نهی از منکر پاسخ داده شود تا اجرای این فریضه الهی به‌صورت آگاهانه و از روی بصیرت باشد.
امام جمعه زیرکوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام غلامرضا مرتضایی نیا، امام جمعه زیرکوه یکشنبه‌شب در دیدار اعضای شورای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان زیرکوه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات در قرآن بهترین امت، امتی است که در آن شعار نباشد و ایمان به امربه‌معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد.

وی گفت: مسأله امربه‌معروف و نهی از منکر مانند مسأله نماز است و همان‌طور که باید برای نماز احکام آن را فرا بگیریم، باید برای امربه‌معروف و نهی از منکر نیز احکام آن را یاد بگیریم و بدانیم کجا و چه زمانی امربه‌معروف کنیم.

امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر دو وظیفه الهی است، افزود: امروز برخی می‌گویند مشکلات و گناه دیگران به ما ربطی ندارد و آزادی را از مردم سلب نکنید و متأسفانه جنگ روانی ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام مرتضایی نیا تصریح کرد: باید به شبهات در خصوص امربه‌معروف و نهی از منکر پاسخ داده شود تا امربه‌معروف آگاهانه و از روی بصیرت باشد.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان زیرکوه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در تمام صحنه‌های انقلاب حضور پررنگی داشتند، ادامه داد: بهترین سرمایه ما در شهرستان، مردم هستند و بزرگ‌ترین سرمایه نیز ولایتمداری و وحدت و انسجام است.

امام جمعه زیرکوه خاطرنشان کرد: حدود 30 درصد از جمعیت شهرستان زیرکوه را اهل تسنن تشکیل می‌دهند اما هیچ‌گونه اختلافی در این شهرستان وجود ندارد.

حجت‌الاسلام مرتضایی نیا با بیان اینکه حضور مدیران کل در شهرستان زیرکوه کمرنگ است و بسیاری از مدیران نیز پروازی هستند، اظهار کرد: زیرکوه در بحث ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از شهرستان‌های برتر است و تاکنون نیز 100 دوره آموزش برای ضابطین گذاشته شده و اکثر ضابطین دارای کارت هستند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات