۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۷۳۵۹۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

رسالت انسان در دنیا تلاش برای کسب صفات الهی است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: خدا علم مطلق و صفت مطلق بوده و رسالت انسان در دنیا این است که تلاش کند به تمامی کمال این صفات برسد.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب جدیدالورود استان، با اشاره به هویت اصلی ما در عالم هستی، اظهار کرد: هر کس باید بتواند برای سؤالاتی مانند اینکه خداوند ما را برای چه خلق کرده است، مقصد اصلی ما کجاست، مسیر حرکت چیست و وظیفه ما کدام است پاسخ‌های مناسبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: آیات 30 و 31 سوره بقره این موضوع را بیان می‌کند که قرار بود آدم خلق شود، اما برای ملائکه سؤالی پیش آمد، آن‌ها وضعیت عالم را در آینده دیدند و سؤال می‌کردند: خداوندا این آدم جنایت و خونریزی می‌کند، اما «نحن نسبح بحمد و نسبح لک؛ ما که شبانه‌روز در حال عبادت تو هستیم» پس چرا او را برتری دادی.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: خداوند خطاب به ملائکه فرمود: من چیزی می‌دانم که شما نمی‌دانید. خداوند می‌خواست بر روی زمین برای خود خلیفه و جانشین خلق کند.

وی تصریح کرد: وقتی رییس مجموعه‌ای قصد رفتن به سفری را دارد باید برای خود جانشین تعیین کند، جانشینی که لیاقت و توانایی مدیریت را داشته باشد، پس باید انسان به‌عنوان جانشین خداوند بخشی از صفات او را به ارث برده باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: به همین دلیل می‌گوییم خداوند بخشی از صفات خود را به انسان داده است و هویت اصلی ما هم این است که جانشین خداوند در دنیا و آخرت باشیم؛ به این معنا که قرار است در دنیا خدایی کنیم.

وی اضافه کرد: البته خداوند خطاب به انسان می‌گوید: تو مثل من که نمی‌شوی، ولی کاری می‌کنم که دنیا را کن‌فیکون کنی، در واقع از عبادت نمی‌شود خدا شد ولی می‌شود موسی(ع) شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: خدا علم مطلق و صفت مطلق است که تمامی آن‌ها در جوشن کبیر گفته شده است و انسان قرار است به‌تمامی کمال این صفات برسد؛ اما وقتی وارد بازار قیامت شد دیگر حق انتخاب ظاهر ندارد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات