۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۷۳۸۳۵
دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت:

زکزاکی شخصیتی بزرگ، مؤثر و خدمتگزار در جهان اسلام است

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت با تجلیل از شخصیت والای سید ابراهیم زکزاکی گفت: او شخصیتی بزرگ مؤثر و خدمتگزار درمیان اسلام و جهان تشیع است.
حجت الاسلام اختری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح دفتر سید ابراهیم زکزاکی در مشهد گفت: امروز روز بسیار مبارکی است افتتاح دفتر به نام یک شخصیت عالم دین انسان فداکار و ایثارگر است.

وی افزود: سید ابراهیم زکزاکی انسانی است که درراه اسلام قرآن و مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت فرزندان خودش را فدا کرده است در دوران عمر بابرکت خودش در خدمت به مردم محروم و ستم‌کشیده تلاش و توانسته خدمات زیادی را انجام دهد تا میلیون‌ها محب اهل‌بیت در ادای وظیفه خودشان کوشش کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت با اشاره به نهضت امام خمینی (ره) اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین اهداف نظام جمهوری اسلامی در انقلاب و حرکت امام خمینی (ره) مسئله وحدت یکپارچگی عمل به قرآن و شریعت پیامبر گرامی اسلام است که تاکنون در این موضوع فراز و نشیب‌های زیادی سپری‌شده است.

وی یادآور شد: مسئله وحدت جامعه اسلامی یکی از اهداف قرآنی است که به آن فرمان اخوت داده‌شده است نه‌تنها عدم پراکندگی و وحدت شرط جامعه اسلامی است بلکه اساس آن آمیختگی و اخوت در میان پیروان اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان دعوت و تحقق انسجام جامعه اسلامی شخصیت‌های بزرگ اسلام را فراخواندند امروز هم شاهد هستیم رهبر معظم انقلاب اسلامی بر وحدت و یکپارچگی امت اسلام تأکیددارند.

وی در ادامه همچنین گفت: ما در مقطع تاریخی خاصی قرارگرفته‌ایم دشمنان قسم‌خورده ما شمشیر را از رو کشیده و باکمال بی‌شرمی و با تمام وجود در برابر اسلام و امت اسلامی ایستاده‌اند آمریکا و اسرائیل در رأس دشمنان ما و در منطقه عربستان و آل سعود هستند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت افزود: دشمن جامعه اسلامی و مسلمانان را در گوشه و کنار مشغول به خودکرده است جنایاتی که هرروز در آن عزیزان ما به خاک و خون کشیده می‌شوند هزاران مسلمان در عراق لبنان سوریه یمن و سایر مناطق دنیا کشته می‌شوند.

وی یادآور شد: رسالت ما امروز بسیار سنگین است امیدوارم افتتاح این دفتر بتواند شرایط خوبی را برای ایجاد مودت وحدت محبت و یکپارچگی همه مردم جهان و کشور نیجریه انجام دهد و خدمات و همکاری خوبی با سازمان‌ها و نهادها داشته باشد امروز به وحدت ائتلاف همکاری و صراط مستقیم نیاز داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری در پایان تأکید کرد: باید هم‌صدایی خودمان را به جهانیان اعلام کنیم در دنیا باید بیش از گذشته در مورد وحدت و همبستگی تلاش کنیم کشورهای مسلمان باید بیش‌ازپیش با یکدیگر همکاری داشته باشند تا آمریکا و اسرائیل نتوانند کاری علیه مسلمانان انجام دهند. /934/پ203/ب1

ارسال نظرات