۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۷۴۰۲۸
فولادگر در گفت‌وگو با رسا؛

هدف آمریکا ازپیشنهاد مذاکره براندازی نظام است

رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه هدف آمریکا ازپیشنهاد مذاکرات براندازی نظام است، گفت: هیچ دلیلی ندارد ما با کشوری که به دنبال براندازی نظام است مذاکره کنیم.
حمیدرضا فولادگر

حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مذاکره فی نفسه مذموم نیست و حتی رهبر معظم انقلاب به تعامل داشتن با دنیا توصیه داشتند، گفت: این بد نیست که ما برای مسائل کشورمان با دنیا مذاکره داشته باشیم اما توجه به اینکه طرف مذاکره کننده کدام یک از کشورهای جهان است بسیار مهم به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز رژیم غاصب اسرائیل را به عنوان کشور مستقل نمی‌شناسیم و دولت او را نیز قبول نداریم از و مذاکره با چنین دولتی که با تجاوز به حقوق مردم بی دفاع فلسطینی سرزمین آنان را غصب کرده امری بی معنا است. رژیم آمریکا نیز تا زمانی که سیاست‌های خصمانه علیه ایران اتخاذ می‌کند ما نمی‌توانیم با آنان مذاکره و تعامل داشته باشیم.

فولادگر اضافه کرد: گاهی در شرایط خاص مانند برجام که ما با آمریکا وارد مذاکره شدیم، همه دیدند که این کشور بدیهی‌تر مسائل بین المللی را نیز زیر پا گذاشته و با همان خوی استکباری و ظالمانه به صورت یک جانبه از برجام خارج شد؛ آمریکا نشان داده که به هیچ موازین بین المللی پایبند نیست و نشان داده که مذاکره با آمریکا چیزی جز خسارت به همراه ندارد.

رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه ایران کشوری متعهد و اهل منطق و تعامل است، اظهار داشت: ایران هر جا که نیاز به مذاکره بوده رفته و در تعاملات خود حرف حق را با سلاح منطق و استدلال بیان کرده اما امروز با این شرایط که آمریکا یک جانبه از برجام خارج شد و معاهدات بین المللی را زیر پا گذاشت دیگر صلاح نیست ایران مجدد به پای میز مذاکره با آمریکا برود.

وی با بیان اینکه آمریکا هدفی جز براندازی ندارد و مذاکرات او نیز به صورت خاص با همین هدف انجام می‌شود، گفت: مذاکره با کشوری که اصل را بر این گذاشته که از هر اقدامی برای خصومت و دشمنی با ما خودداری نکند فایده که ندارد هیچ ضرر و زیان هم برای کشور به همراه خواهد داشت.

فولادگر با بیان اینکه مشکلات کشور باید از درون و به دست مسوولان حل شود، عنوان کرد: اصل برجام این بود که تحریم‌ها از کشور برداشته شود نه اینکه علاوه بر آن تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شود با وجود اعمال تحریم‌های جدید دیگر دلیلی بر مذاکره جدید نیست بنابراین مشکلات کشور باید از داخل و به دست مسؤولان رفع شود.

رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مذاکره یک فضایی است که آمریکایی‌ها و بیگانگان ایجاد و به ما تحمیل می‌کنند برخی نیز در داخل به خاطر جهل و بی بصیرتی و یا از روی غرض بیان می‌کنند که حل مشکلات ما در گرو مذاکره با آمریکا است در حالی که اگر آمریکا از مواضع خودش برگردد حرفی برای مذاکره نیست اما اگر با مذاکرات می‌خواهد برجام را تکرار کند دیگر دلیلی بر مذاکره جدید باقی نمی‌ماند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات