۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۷۴۱۶۶
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

صدا و سیما سیاست درستی در زمینه ازدواج ندارد

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر ضرورت انجام فعالیت‌های عمیق فرهنگی در مسأله ازدواج، از این که رسانه ملی در این خصوص برنامه و سیاست درستی ندارد، انتقاد کرد.
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان قم با اشاره به این‌که خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در زمینه آسان‌سازی ازدواج اقدامات شایانی را انجام داده است، گفت: کسی نمی‌تواند این اقدامات را انکار کند، زیرا انقلاب اسلامی از بدو تشکیل تاکنون درصدد این بوده است تا ازدواج را آسان‌سازی کند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: با وجود همه تسهیلاتی که در زمینه آسان‌سازی ازدواج موجود است، باز هم باید گوشزد کرد که مسؤولان باید این تسهیلات را مضاعف کنند، زیرا جوانان با یک وام 15 یا 30 میلیونی نمی توانند به آسانی زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی بر ضرورت منسجم شدن همه نهادهای دولتی و خصوصی در زمینه آسان‌سازی ازدواج اظهار داشت: اگر هر نهاد به‌صورت جداگانه در این زمینه گام بردارد هیچ کاری انجام نخواهد شد، بر این اساس همه نهادها باید به این عرصه ورود پیدا کنند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به آمار طلاق در کشور ابراز کرد: دشمن امروزه با تبلیغاتی که دارد توانسته است قبح طلاق را از بین ببرد؛ باید به جوانان گفت که طلاق چه توافقی باشد و چه غیر این صورت، مورد غضب خداوند است و اگر کسی این کار را انجام دهد، باب رحمت الهی به سویش بسته خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر ضرورت انجام فعالیت‌های عمیق فرهنگی بر مسأله ازدواج عنوان کرد: به تأخیر انداختن ازدواج و یا سر دادن شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، نمونه ای از سیاست های استعماری و اسرائیلی است که دشمن آن را دنبال می کند و متأسفانه باید اقرار کرد که این فرهنگ تا حدودی در جامعه ما فراگیر شده است.

وی با اشاره به این‌که دشمن توانسته است قداست ازدواج را خدشه دار کند، ادامه داد: همه نهادها باید دست به دست یکدیگر داده و به مبارزه با سیاست های استعماری غرب بروند و سعی کنند وحشتی که جوانان از مقوله ازدواج دارند را از بین ببرند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در زمینه ازدواج مطرح کرد: درد بزرگ این است که صدا و سیمای ما در زمینه ازدواج سیاست درستی ندارد و خواسته یا ناخواسته در حال ترویج فرهنگ به تأخیر افکندن ازدواج است؛ ازدواج یک امر تکوینی و روشن است و باید گفت که بر اساس دستورات دینی باید این مقوله بسیار به هنگام و زود انجام شود، بر این اساس همه مجموعه نظام باید منسجم شده و در نقطه مقابل خواست دشمن فعالیت کنند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مهم‌ترین نقطه عطف زندگی یک انسان را مقوله ازدواج دانست و با اشاره به این‌که ازدواج کردن، هویت و شخصیت افراد را تشکیل می‌دهد، بیان کرد: چه به لحاظ عقلی و چه به لحاظ متون دینی و روایی، مسأله ازدواج ربطی به زمان و مکان ندارد؛ آری استثنائاتی در این زمینه وجود دارد، اما قاعده کلی این است که پسران و دختران ازدواجی به هنگام و زود داشته باشند و آن را بی‌مورد به تأخیر نیندازند.

وی تأکید کرد: مادامی‌که فرهنگ غلط تأخیر در ازدواج عوض نشود، تشویق‌ها، تسهیلات و به راه‌اندازی نمایشگاه‌های هفته ازدواج اثربخش نخواهد بود.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که دشمن به دنبال متلاشی کردن نهاد خانواده در ایران است، تصریح کرد: متأسفانه برخی از برنامه ها، سریال ها و فیلم هایی که صدا و سیما پخش می کند نیز به ترویج این فرهنگ غلط کمک می کند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات