۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۷۴۴۶۹
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد:

برگزاری کرسی آزاداندیشی، از الزامات رونق علمی در مدارس

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با تأکید بر ضرورت رونق بخشی علمی در مدارس و ارتقای سطح علمی طلاب با توجه به نیازها و شرایط روز جامعه گفت: در این زمینه الزامات فراوانی باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از آنها برگزاری کرسی آزاد اندیشی است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به پیش رو بودن آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه بر رونق علمی در مدارس تأکید کرد و بیان داشت: در این راستا باید الزامات رونق علمی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه برای رونق علمی در مدارس باید برنامه ریزی داشته باشد، افزود: یکی ا الزامات مهم بحث مباحثه است که باید رونق بیشتری یابد.

حجت الاسلام شمسی فر آغاز به موقع کلاس ها و شروع دروس حوزه، بهره مندی از وجود اساتید با تجربه و تنظیم ساعت مباحثه از سوی حوزه برای طلبه از جمله ضروریاتی است که در رونق بخشی علمی مدنظر قرار دارد.

وی مطالعه پیش از تدریس و پس از کلاس درس از طرف طلبه، خلاصه نویسی دروس، شرکت در مباحثه، برگزاری جشنواره علامه حلی از طرف حوزه که به مدت دو سال است به صورت استانی در لرستان برگزار می شود را از بایسته هایی عنوان کرد که باید در زمینه رونق علمی در مدارس نقش آفرین است.

حجت الاسلام شمسی فر خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی نیز در رونق علمی و ارتقای سطح علمی طلاب بسیار مؤثر است و این مهم در مدارس علمیه در طول سال برگزار می شود ولی با توجه به نقشی که در رونق علمی مدارس می تواند داشته باشد، باید مسابقات کتابخوانی بیشتری در جمع طلاب برگزار و این برنامه تقویت شود.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد عنوان داشت: برگزاری جشنواره پژوهشی و مسابقات کتابخوانی موجب تشویق طلاب به سمت مطالعه و کتابخوانی می شود و نقش مؤثری در رونق علمی دارد.

وی با اشاره به اینکه در مدارس علیمه طلابی که معدل 19 به بالا کسب می کنند از شهریه تشویقی بهره مند می شوند، اظهار داشت: این مهم از مواردی است که درتشویق طلبه به سمت مطالعه بیشتر و ارتقای پایه علمی خود نقش دارد.

حجت الاسلام شمسی فر بر ضرورت برگزاری کرسی های آزاداندیشی تأکید کرد و گفت: کرسی آزاد اندیشی از جمله مواردی است که در رونق علمی مدارس علمیه نقش مؤثری ایفا می کند که باید به بهترین شکل در مدارس اجرا شود./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات