۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۷۴۵۸۳
استاد حوزه علمیه امامیه شهرکرد:

حوزه های علمیه اصلی ترین متولی امور فرهنگی کشور هستند

حجت الاسلام احمدی، حوزه های علمیه را اصلی ترین متولی امور فرهنگی کشور دانست و گفت: اگر متولی امور فرهنگی کشور بیدار باشد و خود را در مسیر قرار دهد، به یقین سایر دستگاه ها نیز رونق خواهند گرفت و امور فرهنگی جان تازه به خود می گیرد.
حجت الاسلام ابوالفضل احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام ابوالفضل احمدی، استاد حوزه علمیه امامیه شهرکرد، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی این استان، با بیان اینکه آسیب شناسی امور فرهنگی از مهمترین نیازهای امروز کشور است، افزود: متأسفانه خروجی امور فرهنگی دستگاه ها آنچنان که باید مطلوب نیست؛ باید در عرصه فرهنگی آسیبها را به فرصت تبدیل کنیم که این امر نیازمند همدلی است.

وی با اشاره به اینکه در کار فرهنگی باید در مرحله نخست متولیان امر، دید فرهنگی داشته باشند، تصریح کرد: باید بکوشیم سبک زندگی اسلامی در جامعه فراگیر و نهادینه شود و این از مهمترین نیازهای روز کشور است.

حجت الاسلام احمدی پرهیز از اختلاف و تخریب همدیگر را یکی از مهمترین نیازهای امروز امور فرهنگی بیان کرد و افزود: انسجام و اتحاد بین نیروهای فرهنگی یک اصل غیرقابل انکار است که متأسفانه آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی، پرهیز از موازی کاری در امور فرهنگی را یکی دیگر از نیازهای امروز کشور برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه موازی کاری ها سبب شده است نتوانیم قشر خاکستری رنگ را به سمت امور دینی و فرهنگی سوق دهیم و این مهمترین آسیب است.

استاد حوزه علمیه امامیه شهرکرد، واقع بین بودن و پرهیز از جو زدگی را یکی دیگر از شروط اصلی کار فرهنگی بیان کرد و گفت: مهمترین آفت امور فرهنگی این است که برای آن چشم انداز تعریف نمی کنیم؛ فقدان چشم انداز سبب می شود کارها سلیقه ای و بدون نقشه راه انجام شود و این یک آفت بزرگ است.

حجت الاسلام احمدی، زمان و مکان فرهنگی را بسیار مهم دانست و افزود: متأسفانه برای کار فرهنگی از نظر زمانی و مکانی برنامه ریزی نداریم؛ کار فرهنگی تمیز کاری است که در زمان مشخص و در بهتربن مکان انجام شود.

وی، ایام تبلیغی محرم را بهترین فرصت برای انجام کار فرهنگی بیان کرد و ادامه داد: مخاطب ماه محرم، همه مردم هستند و این یک ظرفیت بزرگ برای ترویج سبک زندگی اسلامی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

کارشناس امور فرهنگی، حوزه های علمیه را اصلی ترین متولی امور فرهنگی کشور دانست و تصریح کرد: اگر متولی امور فرهنگی کشور بیدار باشد و خود را در مسیر قرار دهد، به یقین سایر دستگاه ها نیز رونق خواهند گرفت و امور فرهنگی جان تازه به خود می گیرد./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات